Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipwebshop inden for denne branche - kan det lade sig gøre og hvilke udfdringer er der?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg håber ikke, at jeg nu opretter en tråd, som er blevet besvaret 14 andre steder. Hvis det er tilfældet, er I velkommen til at poste linket.

Jeg overvejer at starte en webshop, der i første omgang skal fungere gennem dropshipping. Årsagen er naturligvis det minimale lager og deraf likviditetsbinding. Ulemperne er ting som leveringstid, bøvl ved retur og mindre avance mv. Disse ting tror jeg, at jeg har styr på.

Jeg prøver nu at beskrive idéen, og så kunne det være fedt at høre jeres feedback. Fordele og ulemper og hvad der skal til. Og nej jeg er ikke bange for at andre stjæler idéen (som i øvrigt ikke er særlig nyskabende) - kun godt med konkurrence.

Ideen:
Jeg ønsker at lave en webshop, der sælger håndværkerprodukter. Det kan være ting som:
- Arbejdstøj
- Vørktøj
- Bælter
- Accesories
- Lærlingesæt

Ja, her er der 1 mio. konkurrenter - I know. Derfor skal jeg naturligvis differentiere mig, hvilket jeg vil gøre gennem gennem produkterne. Produkterne skal nemlig være nogle, der giver "status". Hvorfor køber folk Ihpone 7, når de har 6s'eren? Hvorfor køber folk fodboldstøvler til 2.000, når dem til 500 er udmærket? Og hvorfor vil folk have en Audi, når VW er det samme? Fordi det på en eller anden måde opfylder et selvrealiseringsbeov eller giver status.

Dette behov tror jeg man kan overføre til (primært) unge håndværkere. Og nej, jeg har ikke lavet nogen vild markedsanalyse. Jeg handler ud fra logisk sans.

Af bekendte ved jeg, at de håndværkerprodukter, jeg refererer til, ikke umiddelbart kan fås i Danmark. De kan kun fås i udlandet. Danmark fokuserer således mere på pris frem for kvalitet.

Derfor: Jeg ønsker at dropshippe produkterne fra disse lande og sælge dem i Danmark.

Spørgsmål omkring idéen

- Hvad tror folk generelt om idéen?
-
Hvad har det af udfodringer, hvis jeg skal dropshippe produkterne fra lande som eksempelvis UK eller USA? Fortolding mv.
- Hvordan kan man få eneret på forhandlingsretten i Danmark fra de udvalgte leverandører/producenter?

Jeg har prøvet at beskrive det så dybdegående som muligt, uden at det ville blive tørt. Hvis folk har brug for flere info, er I velkommen til at råbe op :)

Ser frem til jeres svar.

Fra Grenaa
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 56
Fra  Clusive.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin! 

Nu ved jeg ikke meget om lige præcis dette område. 
Dog ved jeg, at der er rigtig mange håndværkere som har aftaler med de lokale håndværkerbutikker, Silvan, Harald Nyborg osv. 

Men som du selv siger, så skal det være produkter som giver "status". 

Hvis du kan få markedsført det korrekt, så lyder det som et meget spændende udgangspunkt. Smile


God weekend. 
Mvh

Mikkel Bomholt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)