Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du et nytårs-fortsæt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg plejer ikke at være typen der laver nytårsfortsætter.

Jeg ryger ikke, så der er ingen grund til at stoppe. Jeg drikker ikke, så der er heller ikke rigtigt noget at rette op på dér. Jeg er heller ikke overvægtigt - tværtimod, så dér er heller ikke et grundlag for et nytårsfortsæt.

MEN! I år har jeg faktisk et nytårsfortsæt:

Som en del af Jer ved, så har jeg tidligere brugt en del tid (og penge) på min hobby med fjermstyrede modelfly og helikoptere.
Jeg har brugt det som en slags afstresning og afslapning.

Men desværre så har jeg ladet min hobby overskygge af arbejde og andre ting. Til sidst så meget at jeg igennem det sidste 1-1½ ikke har brugt som meget som 15 minutter på det.
- Og det må jeg være helt ærlig og indrømme at jeg i et stykke tid har kunnet mærke. Jeg mangler simpelthen min "af-kobling". I stedet for at bruge tid på at skrue på en model, så har jeg i stedet siddet med en bærbar i skødet og kigget efter områder at udvidde MediaMouse på, skrevet emails, endnu længere debatindlæg m.m. - Altsammen noget som i en eller anden grad endte ud i noget arbejdsrelateret.

Men efter omgangen med min sammenklappede lunge og ærgelsen hvergang jeg kiggede på en af mine modeller som bare samler et tykkere lag støv for hver det der går, så tog jeg imellem jul og nytår den beslutning at lave mig et nytårsfortsæt:

I 2008 vil jeg aktivt bruge noget tid på min hobby igen. I starten ved jeg godt at jeg skal tvinge mig selv til det, men det er nok indtil jeg for alvor er kommet i gang igen. Jeg har brug for det og jeg har indirekte svigtet mig mig selv på det punkt.

I sidste uge tog jeg springet og i går kom de første to pakker med dele til mit nye projekt. Smile

I den sidste ende skulle det gerne ende ud med at blive sådan en fætter her:

Det er en lidt mindre model end jeg tidligere har bygget, men den har trods alt en samlet længe på ca. 1 meter.

Men nok om den indtil videre.
- Er der andre herinde som har taget til tilsvarende tiltag og sat sit et mål i 2008?

/Jesper

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:03

Godt gået Jesper

Endelig en nytårsforsæt der er værd at holde.

Som du siger, kan det nogle gange være temmelig svært, at afsætte tid til fornøjelser/afstressning, også selv om man har taget beslutningen.

Et tip er, at du afsætter tid i din kalender, så du bliver mindet om at du altså skal holde din pause.

God vind.

Skou

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:58

For dem som er interesseret, så kommer her en lille opdatering omkring mit nytårsfortsæt:

Jeg kan nu mærke at jeg er kommet "videre". Jeg behøver ikke længere at tvinge mig selv til at bruge noget tid på min hobby.
Jeg nyder det virkelig og kan også mærke at det begynder at gavne mig. Jeg får også brugt lidt tid indimellem på at sidde og fordybe mig i et computerspil (det har jeg heller ikke kunne få mig selv til i de sidste par år). Det er dog primært min hobby omkring modelfly som jeg dedikerer mest fritid til.

Det er dog ærgeligt at vejret er så u-flyve-venligt, men det ændrer sig jo nok inden for de næste par månederSmile.

Imellemtiden begynder min helikopter at se mere og mere flyvefærdig ud. De fleste nødvendige stumper er indkøbt og selve mekanikken er næsten helt færdigsamlet. Jeg mangler pt. selve scalakroppen, nogle småting og at det så bliver vejr til prøveflyvning og justering. Cool.

Det er super dejligt igen at få brugt noget krudt på andet end arbejde. Det er simpelthen farligt at blive så opslugt at sit arbejde. Navnlig når det kommer langtsomt snigende ind på en og igennem en lang periode æder sig ind på mere og mere af ens fritid.

/Jesper

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:55

hej

det er altid godt at have noget andet end arbejde at give sig til, jeg benytter mig selv af at løbe stort set hver dag. nu går jeg godt nok i skole hhx 2år men det kan også nemt blive for meget......

lyder ellers intrasandt med din model-maskine der, hvor langt er du med projektet ????

Venlig hilsen

Dennis

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:28

Jeg er glad for at jeg har taget mig tid til at have noget fritid igen. Jeg kan godt mærke at det virkelig er noget jeg har manglet.
Det har også medført at jeg lidt bedre kan finde ud af at "koble af" til andre ting som f.eks. bare at sidde og se en hel film i fjernsynet. Det kunne jeg ikke for bare en måned siden - jeg blev simpelthen for rastløs af det og typisk endte med at fiske en bærbar frem.

Omkring helikopteren, så har den faktisk været i luften i dag for første gang Smile. Men det blev ikke til mere end noget trimning før et løst tandhjul i gearet til halerotoren satte en stopper flyvningen. Der skete dog ikke noget. Den var lige over jord-højde, da jeg i forvejen undrede mig over at jeg syntes halen var noget underligt sløv i reaktionen. Så da den pludselig begyndt at dreje rundt om sin egen akse, så kunne jeg godt se at der var noget helt galt. Tandhjulet er nu fikset og hvis vejret stadig er nogenlunde godt i morgen, så ved jeg godt hvad jeg skal bruge noget tid på Big Smile.

/Jesper

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:30

lyder alletiders..... held og lykke med den imorgen

/Dennis 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:00

Og så lige en status for dagens flyvning med knapt så heldigt "udfald".

Lækkert flyvevejr - ca. 8 grader og næsten skyfrit. Og heller ikke så meget vind - dog nogle enkelte drilske halvkraftige pludselig vindpust.

Men det var ikke vinden som var stopklodsen for dagens flyvning, men derimod en løs batteripakke. Imellem ½-1 meter hoverede den fint, indtil noget pludselig flyttede tyngdepunktet voldsomt til venstre side - så voldsomt og hurtigt at jeg ikke kunne korrigere for det. Så helikopteren "væltede" i luften og røg næsten sidelæns i jorden. Mirakuløst nok så skete der ikke andet end en knækket mixerarm og et knækket stel. Og så bør rotorbladene skiftes efter at have hakket nogle stykker jord op. Rotoraksel og alt andet overlevede uden mén. Så generelt set så var det meget billigt sluppet.

Og grunden til crashet: En løs batteri-holder kunne ikke længere holde batteriet fast, hvorefter det faldt ud til den ene side og derved rykkede tyngdepunktet....

Så er det jo godt at min lokale "hobby-pusher" har åbent i morgen Smile.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)