Hej Jeg har en konsulentvirksomhed, hvor jeg skaber værdi for andre virksomheder ved at rådgive omkring product management. Mit aftryk er "ret stort", når jeg har været der, men det er svært for mig at vise min værdi i tal. Bløde værdier er gode, men ikke nok. Har i nogle erfaringer med hvordan man kan beregne værdien af strategisk konsulentarbejde, så er jeg meget taknemmelig for input! Glæder mig til at høre fra jer. VH David Neville |
Du er på en eller anden måde nødt til at kunne sandsynliggøre gennem tidligere cases, at din rådgivning og hjælp til et givent produkt eller produktgruppe har givet en forbedring på bundlinien, enten igennem et øget salg, eller ved besparelse af tid på Product management processen.
Jeg har tidligere arbejdet med et PDM system (Product Data Management) inden for tøjbranchen, og her var et klassisk salgsargument fra nogle af vores sælgere, at med indførelsen af det pågældende PDM system, kunne de blive mere effektivt, spare tid, og faktisk køre en ekstra kollektion igennem på en sæson. Og det betød, at de kunne sige, at prisen på systemet (hvis det ellers blev implementeret korrekt) kunne tjenes ind på blot én tøjsæson. Bare som eksempel.
Så du skal på en eller anden måde kunne vise nogle tal og / eller procenter, vil jeg tro:)
Mvh Jakob