Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer til at vise hvilken værdi man skaber?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har en konsulentvirksomhed, hvor jeg skaber værdi for andre virksomheder ved at rådgive omkring product management. Mit aftryk er "ret stort", når jeg har været der, men det er svært for mig at vise min værdi i tal. Bløde værdier er gode, men ikke nok. 

Har i nogle erfaringer med hvordan man kan beregne værdien af strategisk konsulentarbejde, så er jeg meget taknemmelig for input!

Glæder mig til at høre fra jer. 

VH David Neville

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er på en eller anden måde nødt til at kunne sandsynliggøre gennem tidligere cases, at din rådgivning og hjælp til et givent produkt eller produktgruppe har givet en forbedring på bundlinien, enten igennem et øget salg, eller ved besparelse af tid på Product management processen. 

Jeg har tidligere arbejdet med et PDM system (Product Data Management) inden for tøjbranchen, og her var et klassisk salgsargument fra nogle af vores sælgere, at med indførelsen af det pågældende PDM system, kunne de blive mere effektivt, spare tid, og faktisk køre en ekstra kollektion igennem på en sæson. Og det betød, at de kunne sige, at prisen på systemet (hvis det ellers blev implementeret korrekt) kunne tjenes ind på blot én tøjsæson. Bare som eksempel. 

Så du skal på en eller anden måde kunne vise nogle tal og / eller procenter, vil jeg tro:)

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke hvilket tal du helst vil måles på, men hvis vi antager det er bundlinien, kan du gøre dette:

tag tallet for seneste års gennemsnitlige stigning i det månedlige dækningsbidrag (frem til du ansættes) fremregn tallet i f.eks. 6 måneder eller et år og fasthold tallet. Sammenlign så dette tal med det faktiske tal de har opnået vha dit arbejde. Regn tallet ud (det faktiske) så du ved hvad den gennemsnitlige stigning har været i den periode du måler dig i (målt i %).

Når du ved hvad de tidligere steg med i % grad og hvad de stiger med nu i %, så kan du tage seneste års nettoresultat og fremregne tallet ved de to scenarier og få at f.eks. om 12 måneder kan du forvente disse to nettobeløb hvis du gør det ene eller det andet.

Sådan viser du din kunde om han har fået udbytte.

Hvis du derimod ønsker at bruge det som reklame til nye kunder, skal du nok have en stribe eksempler og så selv regne ud at du f.eks. typisk øger netto indtjeningen hos dine kunder med 5-10% per år ud over den hidtidige stigningstakt.

Der er sikkert andre måder at gribe det an på, men sådan tænker jeg at man KAN gøre det.

Mvh

Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input. Ja, det skal bruges salgsmæssigt men også som evaluering af min indsats sammen med kunden.

Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man også stille det op således at man tog udgangspunkt i nogle markedsanalyser?

X antal ud af 10 produkter kommer aldrig markedet
Med dedikeret om indsats forbedrer man gennemsnitlig x procent, så man kommer på markedet

Eksisterende produkter uden dedikeret produkt marketing performer gennemsnitlig xx procent dårligere

Entrerer du med mig har du 25 % større chanhr for succes.

Og ganger det med den omsætning, eller den omsætning de forventer, på det pågældende sortiment?

Altså noget i den stil?? Har kun været i gang i et års tid og har ret forskellige opgaver, hvilket gør jeres forslag lidt svære at implementere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)