Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejledning til et intranet...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der nogen vejledning til intranet, hvordan den opbygges.

Jeg havde tænkt mig at man startede på en hovedside, med disse 3 varianter: hjemmeside, intranet og projektweb, som også skal kunne læses i følgende sprog: dansk, norsk, svensk og engelsk.

Findes der en formel for at det man skriver i fx et hjemme lavet cms, hvis jeg nu skriver det på dansk. Og så vis jeg vi have vist det på norsk bar kan trykke på en knap, og wupti så står det hele på norsk, uden at jeg skal oversætte hele siden hver gang jeg opdatere den?

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 13:13

Hej Sebastian

En vejledning til opbygning af et intranet, kender jeg ikke lige så meget til. Umidelbart vil jeg afdække kundens behov, og opbygge det ud fra dette. Du kan evt. tage et kig på Microsoft Sharepoint, der kan anvendes til intranet mv.

Hvis ud vil lave automatisk oversættelse kan det blive noget "volapyk" (se evt. http://www.humanitas-international.org/newstran/more-trans.htm hvor der ligger forskellige sites, der kan oversætte) .

Jeg vil anbefale dig at få en tekstoversætter, til at ordne dette.

Held og lykke med projektet.

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 13:44

Kan man ikke selv kode, eller er det en fordel at bruge share point.

Og er der nogle der evt. kunne give et eksempel på et login system til intranet, og evt. nogle page screen

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 14:07

Jo man kan godt selv kode et intranet, hvis man har programmeringserfaring, tiden mv. Til dette. I første omgang er det med at afdække behovene og opstille en kravsspecifikation.

Et login kunne evt. foregå ved at brugeren godkendes op mod active directory, hvorved brugerne ikke skal oprettes mere end en gang.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:45

Change:

Findes der nogen vejledning til intranet, hvordan den opbygges.

Jeg havde tænkt mig at man startede på en hovedside, med disse 3 varianter: hjemmeside, intranet og projektweb, som også skal kunne læses i følgende sprog: dansk, norsk, svensk og engelsk.

Findes der en formel for at det man skriver i fx et hjemme lavet cms, hvis jeg nu skriver det på dansk. Og så vis jeg vi have vist det på norsk bar kan trykke på en knap, og wupti så står det hele på norsk, uden at jeg skal oversætte hele siden hver gang jeg opdatere den?

Jeg tvivler på at der findes en automatisk oversætter der kan gøre det for dig, så du må forfatte teksterne på de nødvendige sprog, alt andet bliver noget rod at læse for brugerne af intranettet.

Som andre også nævner, hvilken funktionalitet skal det have? - Skal der være dokumentudveksling eller er det "blot" et internt informationssite?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)