Hej |
sunebrodersen:Korrekt forstået?
Ikke helt......
Hej |
Ikke helt...... |
Så hvis jeg forstår det andet indlæg korrekt, så ser regnestykket ovenfor således ud Min kunde køber et produkt til 125kr hvoraf 25kr er moms Jeg bestiller produktet hos min leverandør hvor jeg betaler 50kr uden moms Jeg angiver følgende til skat: Salgsmoms: 25kr Købsmoms: 12,5kr (25% af 50kr) Moms af varekøb i andre eu lande: 12,5kr (25% af 50kr) 2 sidstnævnte udligner hinanden og dermed er min avance de 50kr efer momregnskabet er opgjort. Er det korrekt forstået? |
jeps + angiver købet i rubrik angivelse - men jep - din fortjeneste er altid salg minus køb uden moms (og så kan der jo være fragt o.a.) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html skema med importmoms af alle typer og rubrik angivelserne med - Din leverandør skal efter at have checket dit DK momsnummer skrive "Reverse charge" eller tilsvarende på fakturaen til dig vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej John, Det var faktisk din artikel jeg læste :) Så alt i alt er det blot et spørgsmål om hvor tallene skal udfyldes :) Tror jeg skal have en bogholder ind over når det kommer dertil - men godt at have forståelsen, så jeg ikke sælger mine produkter så billigt at avancen ikke giver mening :) Tak for gode svar |