Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagetræk af moms & SKAT - Er det muligt i min situation

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

Jeg har døjet med et spørgsmål længe men uden at få nogen endegyldig svar, har talt med 2 revisorer og 1 erhvervs advokat som har fortalt mig forskellige ting.

Mit problem er følgende, jeg har udført arbejde for en kunde i Dec 2013 Jan 2014 Feb 2014, jeg fik ikke betaling for mit arbejde i denne periode, derfor stoppet vores sammenarbejde og jeg sendte fakturaerne til inkasso via en advokat.

Det viste sig at de personer der står bag det firma jeg har udført arbejde for var nogen svindlere, de reageret ikke på min advokats skrivelser og flere og flere leverandør fik ikke deres penge, indtil firmaet gik konkurs. Min advokat anbefalet mig ikke at hive dem i retten da jeg nok ikke vil få noget ud af det end flere udgifter til ham og retten.

Disse 3 fakturaer har jeg ikke bogført i mit regnskab, jeg undlod blot at tage dem med i regnskaberne. Jeg har så hørt at hvis man ikke får betaling for et stykke arbejde så kan man registrer beløbet som et tab, og få tilsvarende moms og skat tilbage.

Den ene revisor siger at man ikke kan få penge tilbage for udført arbejde, hvis man ikke har betalt skat og moms af fakturaerne (Med andre ord betaler du ikke skat og moms af en faktura kan du heller ikke få pengene retur)

Advokatens iger at man sagtens kan registrer dette som et tab alligevel, da du har udført et stykke arbejde og ikke har fået pengene for det, selvom man ikke har betalt skat og moms af fakturaerne kva at de ikke blev bogført.

Er der en venlig sjæl der kan give mig et svar på dette, det drejer sig om et større beløb på ca. 150.000 inkl moms.

Mvh. Caleb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

CalebLarue:
Den ene revisor siger at man ikke kan få penge tilbage for udført arbejde, hvis man ikke har betalt skat og moms af fakturaerne (Med andre ord betaler du ikke skat og moms af en faktura kan du heller ikke få pengene retur)

Du kan ikke få noget tilbage som du ikke harbetalt. Her bør du ubetinget lytte til revisoren.

Mon ikke SKAT vil se en henvendelse om refusion som en tilståelsessag om udeholdt omsætning...... :)

Tilmeldt 14. Jan 16
Skrevet kl. 13:32

Hej Whiskey.

Tak for dit svar :)

Forstår ikke helt hvad det så vil indebære, hvis man på den måde indirekte tilstår at man har udeholdt omsætning, kan man nemt komme i klemme kan jeg forestille mig, dog har der jo ikke været noget omsætning reelt da kunden ikke har betalt fakturaerne.

Jeg forstår din besked som at der ikke kan laves en henvendelse om refusion til SKAT på moms / skat af de 3 ubetalte fakturaer fra kunden.

Det skal lige nævnes for en god ordensskyld at jeg har et enkeltmands virksomhed.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan kan du udskrive 3 fakturaer, som du så ikke medtager i dit regnskab?  Det må da være ulovligt da de jo så ikke figurere i dit regnskab.

Tilmeldt 14. Jan 16
Skrevet kl. 13:55

De er ikke blevet bogført, jeg har ½ årlig moms registrering og udføre alt min bogføring manuelt.

Inden moms perioden nået til sit ende, havde jeg fundet ud af at jeg aldrig vil få min penge fra kunden, jeg aflveret min mappe til revisoren minus de 3 fakturaer som jeg aldrig fik penge for.

Kan godt være at det er ulovligt, da jeg så skulle have bogført dem og herefter lavet kredit notaer på dem, men alt dette vidste jeg ikke på daværende tidspunkt.

Desuden er det heller ikke det mit spørgsmål går ude på :)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:21

Det korte af det lange er at du ikke har noget fradrag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er klart ulovligt ikke at bogføre - og det er faktisk en del af svaret jo. Du har jo sendt en regning, som modtageren har kunnet trække moms fra ved hjælp af - en moms som du jo skulle modtage og give til skat. Det er klart ulovligt og du vil absolut kunne få bod hvis skat ved det

Alt skal bogføres - ikke efter betaling men når arbejdet er udført. Du må sætte dig ind i reglerne.

Havde du bogført, og nu kunne konstatere et tab, så ville du kunne få momsen retur og skat af fortjeneste ville også blive neutral - men du HAR jo ikke modtaget moms og har IKKE haft et tab når du ikke har bogført

Svaret er derfor helt som din revisor siger - du kan ikke få noget som helst fradrag - og din revisor burde så også rent ud - gi dig en belæring om, at du ALDRIG må sende en faktura uden at bogføre den

Din advokat har enten misforstået og tror du har bogført eller har haft en rigtig dårlig dag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 16
Skrevet kl. 15:40

Jeg er blevet klogere på bogførings reglerne siden.

Det du skal bide mærke i er at både arbejdet, samt inkasso sagen blev kørt inden at vi nået til et punkt hvor der kunne indberettes til skat, mit virksomhed har ½ årlig moms derfor indberetter vi moms og skat hvert ½ år.

Så skulle jeg have lavet kredit notaer, og eller indberette at jeg har haft en omsætning betale skat og moms af det, for så at trække det tilbage igen!

Kan ikke se hvilken forskel dette vil gøre i forhold til kundens om ikke har betalt og som kan trække momsen fra selvom han ikke har betalt?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:09

Det er rigtig, men du har sikkert sikkert trukket eventuelle materialer fra og fået momsen tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09

CalebLarue:

Jeg er blevet klogere på bogførings reglerne siden.

Det du skal bide mærke i er at både arbejdet, samt inkasso sagen blev kørt inden at vi nået til et punkt hvor der kunne indberettes til skat, mit virksomhed har ½ årlig moms derfor indberetter vi moms og skat hvert ½ år.

Så skulle jeg have lavet kredit notaer, og eller indberette at jeg har haft en omsætning betale skat og moms af det, for så at trække det tilbage igen!

Kan ikke se hvilken forskel dette vil gøre i forhold til kundens om ikke har betalt og som kan trække momsen fra selvom han ikke har betalt?

jo for pokker. Hvis du har sendt faktura har kunden jo trukket momsen fra- uanset han betaler eller ikke - og det er så ren momssvindel at du ikke bogfører den og indbetaler momsen

Du er nødte til at forstå at du aldrig må fakturere og ikke bogføre samtidig

Blev du fanget i dette, ville du ikke kun tabe betalingen men givet få en bod oveni

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)