Kære Alle, Jeg har døjet med et spørgsmål længe men uden at få nogen endegyldig svar, har talt med 2 revisorer og 1 erhvervs advokat som har fortalt mig forskellige ting. Mit problem er følgende, jeg har udført arbejde for en kunde i Dec 2013 Jan 2014 Feb 2014, jeg fik ikke betaling for mit arbejde i denne periode, derfor stoppet vores sammenarbejde og jeg sendte fakturaerne til inkasso via en advokat. Det viste sig at de personer der står bag det firma jeg har udført arbejde for var nogen svindlere, de reageret ikke på min advokats skrivelser og flere og flere leverandør fik ikke deres penge, indtil firmaet gik konkurs. Min advokat anbefalet mig ikke at hive dem i retten da jeg nok ikke vil få noget ud af det end flere udgifter til ham og retten.
Den ene revisor siger at man ikke kan få penge tilbage for udført arbejde, hvis man ikke har betalt skat og moms af fakturaerne (Med andre ord betaler du ikke skat og moms af en faktura kan du heller ikke få pengene retur) Advokatens iger at man sagtens kan registrer dette som et tab alligevel, da du har udført et stykke arbejde og ikke har fået pengene for det, selvom man ikke har betalt skat og moms af fakturaerne kva at de ikke blev bogført. Er der en venlig sjæl der kan give mig et svar på dette, det drejer sig om et større beløb på ca. 150.000 inkl moms.
Mvh. Caleb
|
CalebLarue:Den ene revisor siger at man ikke kan få penge tilbage for udført arbejde, hvis man ikke har betalt skat og moms af fakturaerne (Med andre ord betaler du ikke skat og moms af en faktura kan du heller ikke få pengene retur)
Du kan ikke få noget tilbage som du ikke harbetalt. Her bør du ubetinget lytte til revisoren.
Mon ikke SKAT vil se en henvendelse om refusion som en tilståelsessag om udeholdt omsætning...... :)