Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdspartnere til små vindmøller søges.

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skam sat mig ind i tingene. At du ikke er enig er en ting, at du ikke gider argumentere for dine holdinger viser vist med al tydelighed hvem der er der ikke har gidet sætte sig ind i tingene. Men det må du jo selv om.

Jeg har ikke citeret DONG. Du vrøvler.
Brintbiler ER dyrere end elbiler - både i forhold til energiudnyttelse og i forhold til at der skal opbygges helt nyt distributionsnet. Hvis du kan finde dokumentation på, at elmotoren er mindre effektiv end forbrændingsmotoren, så vil jeg da meget gerne se det - for det strider mod al den viden der ellers findes.

Din forestilling om, at den danske energiproduktion skal drives af decentrale brintanlæg tror jeg ikke på - og jeg ser heller ingen politisk, eller investeringsmæssig, opbakning til denne ide. Tværtimod er størstedelen af energiproduktionen centraliseret i dag og vil med stor sikkerhed også være det på længere sigt. Og således skal brint transporteres. Og transport er absolut en af de ting der tæller ned i miljøregnskabet når effekten skal udregnes - det kommer du altså ikke udenom.

Det er vist dig der er ude i et fantasiprojekt, hvis du virkelig tror at nogle politikere vil gå med til en tredobling af elpriserne, bare for at du kan få fantasierne udlevet. Nej, så dumme er de heldigvis ikke.

Så for lige at opsumere igen, så:

• Rene brintbiler er ikke på markedet endnu - det er elbilerne
  • Der findes ikke et netværk til produktion og distribution af brint - det gør der når det handler om el
  • Vi har masser af overskydende el i dag - og mere vil komme til med flere vindmøller. Det samme er ikke tilfældet med brint
  • Brint har en langt lavere energiudnyttelse, når der ses på hele processen, end el
  • Brintbiler er ikke lydløse - det er elbiler

Og er den maksimale radius på en Tesla er faktisk 435 km - men det indrømmer de selv er under særlige forhold de har opnået det. Mere almindeligt ligger det mellem 330 og 350 km testet efter de Amerikanske standarder for den slags. Det skal naturligvis op, men for langt de fleste mennesker vil det være rigeligt, og i alle fald er det langt mere end de 150 km som DONG satser på - og de er ikke engang klar endnu.

Det er også et faktum, at batteriteknologien har udviklet sig enormt meget i de foregående år. Og man skal vist være blind, hvis man ikke godt kan se, at netop hele den mobile industri har en enorm interesse i dette og derfor helt naturligt presser på - elbiler eller ej. Så uanset om du kan lide det eller ej, så vil der med garanti komme bedre og bedre batterier som årene går, uanset om vi laver elbiler eller ej.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jaman du har jo rigtig gode argumenter..Smile

Jeg har en ven i USA som køre i en Tesla. Hvis du kender lidt til batteri teknologi, giver det dig svaret. Så prøv igen! Du skal nok ikke tro på alt du ser i fjernsynet og i reklamerne Smile

Angående Brint så ved jeg ikke hvad du snakker om? Der findes da Brint biler! Du snakker hele tiden om transport af Brint? Hvilken transport?  

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 18:25
Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 18:45
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:30

Dine links underbygger jo på ingen måde det du siger. Det første link handler NETOP om at brinten skal produceres centralt - frem for decentralt, og herefter skal den transporteres ud til forbrugerne, hvilket naturligvis vil betyde store anlægsudgifter, store energiudgifter samt et tab i transporten.

Den næste link er en legetøjsbil. My God! Vi snakker altså om rigtig biler her. Legetøj må du tage op i en anden diskusion LOL

Det er meget, meget svært at få godkendt nye biler (hvilket Tesla også måtte lære på den hårde måde). Og det er også fornuftigt nok - de skal jo helst være sikre. Så at tro man bare kan tage et stykke legetøj og skalere det op til en rigtig bil, der så bliver godkendt "sådan bare lige" er ret naivt :)

Ingen af dine links modsiger det jeg har skrevet ovenfor - tværtimod. De understreger netop det jeg hele tiden har sagt. Så tak for det.

Hvis du skal overbevise mig, og andre, så må du hellere forsøge at overbevise os om at:

- Elmotoren er mindre effektiv end forbrændingsmotoren
- At forbrændingsmotoren larmer mindre end en elmotor
- At der ikke allerede findes et fungerende elnet - eller at det næsten intet vile koste at etablere et brintnet

Men jeg tror du får svært ved det - for det ville stride mod al den information jeg har kunne finde.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 20:49
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skal vel ikke overbevise dig om noget! Hvis du ikke kender til virkeligheden er der vel ingen der kan få dig til det. Du skulle måske rejse dig fra computeren og gå ud og faktisk prøve det du prøve at gøre dig så klog på!

Nu er det jo ikke lige frem dokumentation du fremlægger, andet end at citere fra en DONG reklame Big Smile Det synes jeg er total griner..!

Nu er det jo ikke en forbrændings motor i en Brint bil. Så jeg ved ikke hvad du fabler om!

Men når du taler så meget om lagring, hvad så med at se på batteriet frem for Brint. Prøv at tage det med i dit regnestykke.. Men du lever vel i en fantasi verden hvor batterier ikke koster noget og holder evigt. Samt at kapiciteten altid er det samme. Du får selvfølelig også den mængde energi ud af batteriet som du lager på den. Der er ikke noget spild! Så jo din model er rigtig holdbar!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:52

Det gavner dig ikke at fortsætte med at lyve. Jeg har IKKE citeret DONG. Kan du slet ikke fatte det? Du er altså virkelig et fjols at høre på, når du bliver ved med den slags TÅBELIGE argumenter.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 20:55

Dit første indlæg er da en total kopi af DONGs reklame! DU kunne da ikke få den ide selv..Hmm

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:59

Nej, tværtimod. Jeg skriver NETOP at jeg bestemt ike er tilhænger af DONGs projekt. Det ER altså en forudsætning for en diskussion, at du gider at læse det jeg skriver. Det gider du så åbenbart ikke - men det er jo ganske normalt for dig. Jeg tror jeg fortsætter diskussionen med de andre her. Jeg er ikke pædagog og adfærdspsykolog nok til at håndtere dig.

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 01:12

deMib, jeg synes du har nogle gode argumenter, men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt i taler forbi hinanden.

deMib, når du taler om brintbiler får du det til at lyde som om at bilen skal drives af afbrænding af brinten.

Ud fra det remydk skriver, så tror jeg han snakker om at man danner hydrogen vha. elektrolyse, som senere driver en el motor i bilen vha. af en brændselscelle.

Og jeg skulle mene at sidstnævnte giver en ganske udmærket udnyttelse af energien. Men der vil altså altid være spildenergi i form af varme.

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)