Jeg har skam sat mig ind i tingene. At du ikke er enig er en ting, at du ikke gider argumentere for dine holdinger viser vist med al tydelighed hvem der er der ikke har gidet sætte sig ind i tingene. Men det må du jo selv om. Jeg har ikke citeret DONG. Du vrøvler. Din forestilling om, at den danske energiproduktion skal drives af decentrale brintanlæg tror jeg ikke på - og jeg ser heller ingen politisk, eller investeringsmæssig, opbakning til denne ide. Tværtimod er størstedelen af energiproduktionen centraliseret i dag og vil med stor sikkerhed også være det på længere sigt. Og således skal brint transporteres. Og transport er absolut en af de ting der tæller ned i miljøregnskabet når effekten skal udregnes - det kommer du altså ikke udenom. Det er vist dig der er ude i et fantasiprojekt, hvis du virkelig tror at nogle politikere vil gå med til en tredobling af elpriserne, bare for at du kan få fantasierne udlevet. Nej, så dumme er de heldigvis ikke. Så for lige at opsumere igen, så:
Og er den maksimale radius på en Tesla er faktisk 435 km - men det indrømmer de selv er under særlige forhold de har opnået det. Mere almindeligt ligger det mellem 330 og 350 km testet efter de Amerikanske standarder for den slags. Det skal naturligvis op, men for langt de fleste mennesker vil det være rigeligt, og i alle fald er det langt mere end de 150 km som DONG satser på - og de er ikke engang klar endnu. Det er også et faktum, at batteriteknologien har udviklet sig enormt meget i de foregående år. Og man skal vist være blind, hvis man ikke godt kan se, at netop hele den mobile industri har en enorm interesse i dette og derfor helt naturligt presser på - elbiler eller ej. Så uanset om du kan lide det eller ej, så vil der med garanti komme bedre og bedre batterier som årene går, uanset om vi laver elbiler eller ej. |
Jaman du har jo rigtig gode argumenter..
Jeg har en ven i USA som køre i en Tesla. Hvis du kender lidt til batteri teknologi, giver det dig svaret. Så prøv igen! Du skal nok ikke tro på alt du ser i fjernsynet og i reklamerne
Angående Brint så ved jeg ikke hvad du snakker om? Der findes da Brint biler! Du snakker hele tiden om transport af Brint? Hvilken transport?