Problemet er, at elselskaberne allerede FLYDER i overskuds-el på de tidspunkter hvor der produceres mest og bruges mindst (typisk om natten eller midt på sommeren). Så den ekstra energi der kunne tilflyde nettet fra private møller i de perioder er helt uden værdi - både for elselskaberne og samfundet. Man kan så godt mene, at det er underligt at der alene tilbydes tilbageløb på elmåleren med solcelleanlæg, der som bekendt p.t. er en af de dyreste måder at producere el (ca. 5 kr. pr. kw/t - i forhold til de under 50 øre el kan produceres til via vindmøller) En af løsningerne er at der kommer langt flere elbiler på markedet. Med tilstrækkeligt mange elbiler, der typisk vil stå til opladning om natten, kan de fungerer som et decentralt lager af strøm, så den store mængde overskudsstrøm kan bruges. Personligt er jeg blevet forelsket i en Tesla Roadster - verdens sejeste og hurtigste elbil. Den er satme fed! Og med afgiftsfritagelsen er den faktisk billigere end mange andre sportsvogne i Danmark. Og så er det jo fedt, at den sparker røv til både Porsche, Farrari og BMW - og det helt uden en lyd eller forurenende udstødning. Nyd den lige! :) |
Jeg har godt set reklamerne på tv fra DONG. Nu lever jeg i den rigtige verden, og da vi stadig har kraftværker der køre om natten er strøm fra møllerne nok et bedre alternativ.
Med hensyn til lagring af strøm, kan man sagtens lager det som brint!
Hvad angår Tesla, så skulle du bare se og prøve deres nye model!!
Jeg vil dog hellere eje den ny ZAP! Men smag og behag. Tesla køre i hvert fald godt.
Jeg mener stadig vi skulle have flere møller og sol Anlæg. Ja jeg har enda gode resultater med Solparabol her på vores bredegrader, men folk piver når de skal op med pengene, det er både synd og skam.