Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdspartnere til små vindmøller søges.

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LHN

Oluf Lund har hjulpet mig med kontakter der dækkede jylland,fyn, sjælland, rusland, indien og kina. Og alle han laver samarbejde som det jo hedder når man sidder i offentligt regi har den samme holdning til ham, de er alle vildt glade for at få hjælp af ham og hjælpe dem han kommer med.. det bar' samarbejde. Han er også eminent til fange en ide og kaste boldene op i luften, samt vende mange af de overvejelser

Innovation Midtvest har jeg samarbejdet med Lars Stig Møller og har fået hjælp hvis jeg har haft brug for det. Den investeringsselskab som han sidder for arbejder desværre ikke med software projekter, så derfor har vi ikke et længere varende samarbejde med. Men han kender en del i venture branchen og har et kanont godt ry for hjælpe de små SEED investeringer godt igang, så de kommer længere frem, herunder H2Logic

H2Logic folkene startede virksomheden op under studiet som BDEér på Handels og ingeniør højskolen i Herning, og da jeg har stoppede midt i uddannelsen som BDE'er, grundet virksomhedens forpligtelser, har jeg faldet i snak med dem ved flere lejligheder og efter forskellige foredrag. En vildt interressant vidensbaseret virksomhed de har inden for brint energi. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:27

Kunne det være en ide at starte et Amino-energinetværk - for alle Aminoer som er interesserede i energiprojekter ?

Jeg har startet denne tråd - som jeg vil opfordre jer til at læse:

http://www.amino.dk/forums/t/27971.aspx

vh, Jan Freelance Systemudvikler og har prøvet at være iværksætter - med godt resultat. På udkig efter nye opgaver !
Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:55

Hej Lars

Jan Nielsens link sendte mig her forbi, så nu vil jeg lige melde mig som en af de mulige "fagfolk". Jeg har også tidligere arbejdet i vindmølleindustrien, men er nu selvstændig fuldtids elektroniknørd, med speciale i simple effektive løsninger - måske kan du bruge det til noget?

Jeg bor i Silkeborg, men arbejder sammen med en anden energiintersseret om et par projekter på hans værksted i Tørring, endnu tættere på dig - måske du kunne bygge din mølle der også...

Du er velkommen til at PM for nærmere oplysninger... 

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 15:39

Hej Karsten,

Jeg har sendt dig en email.

mvh

Lars 

Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:07

Hej Lars

Jeg kunne godt tænke mig vi fik en lille snak.

jeg har en maskinfabrik af den lille slags, her nede i krogager ved grindsted.

jeg syntes det lyder fedt det du har gang i. jeg kunne godt bygge en prototype til dig.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:53

Hej LHN,

Jeg er Kinesisk som arbejder her i dammark i meget år, måske kan jeg hjælpe dig at udvikle en robust vindmølle.

Jeg har erfaring i indutriral metal maskin produkter udvikling og plast produkter udvikling. Nu arbejder jeg i et dansk firma, som laver Bluetooth headset og høring apparatur.

Jeg er meget interesseret i din ide, og vil gerne blive samarbejdspartne. Jeg bor i Aalborg, og kantaktes på tlf: 26588928.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:32

Hvis du får brug for CNC Fræsning/Drejning af især plastisk (PHED, Nylon, Pom, Plexi osv) så kan jeg måske hjælpe hvis det er noget der skulle være behov for. Smid en mail hvis det var noget.

Mvh Henrik Kristensen

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 16:34

Hej

Super spændende projekt.

Så vidt jeg ved er markedet for mindre private møller, meget lille, da det ikke kan betale sig.

men hvis du har en ny tilgang til det ville det jo være super...

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 11:35

Hej,

En lille opdatering til alle som har været interesseret i mit projekt.

Jeg har desværre, af mange forskellige årsager, måtte lægge projektet lidt på hylden, men interessere mig, selvfølgelig, stadigvæk meget for alternativ energiforsyning.

Jeg kan ikke selv være drivkraften bag et lign. projekt på nuværende tidspunkt, men jeg er meget interesseret i at deltage i projekter drevet af andre og bidrage med den erfaring som jeg har opbygget igennem mange år.

Tak for nogle gode og positive indlæg.

Mvh

Lars

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars,

Hvis jeg skulle i gang med dette projekt ville jeg få et eller flere energi selskaber til at deltage i projektet.

Deres rolle skulle være at udbyde dette til deres kunder. En ide jeg har leget med består af at de skulle tilbyde deres kunder at få opsat en husstandsmølle samt at få installeret en ny elmåler der kan køre retur.

Kunden kan så købe % i møllen evt. fra 30-100%. Kunden vil så få deres % af møllens energivinding. De kan til en hver tid øge deres andel op til de 100%.

Kunden skal kunne ”lager” strøm på nettet hvis der er overproduktion. Elmålerne sørger for lagring og forbrug. På samme betingelser som der i dag allerede eksistere på de sol anlæg der tilbydes af et stort energi selskab her i Jylland. Der skal selvfølelig gælde de samme begrænsninger for at man max kan lager et års forbrug!

For El-selskabet giver dette en bedre ”grøn” profil, og for kunden kan man også gøre lidt for naturen, uden at man skal betale 100%!

Bare en lille tanke.. Smile   

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)