Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med finans/SKAT

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft min egen virksomhed i godt et år nu, og må indse at den skal lukkes ned. Jeg har lært en masse fra det, og vil stadig gerne være iværksætter 

MEN... Er der en ting som slukker gnisten i mig, så er det alt det finansielle i forbindelse med SKAT.

bogføring af hvad der går ud og ind til det mindste som en kuglepind er jeg godt klar over, men det er sådan noget som årsregnskaber, selvangivelser, indberetning af de forskellige som moms, samt hvornår der er deadlines for de forskellige ting. Jeg måtte lære det hele på "den hårde måde" ved bøder pga. man f.eks. ikke havde nemID login til at indberette til SKAT for derfor at få rykkere af det. 

Jeg er godt klar over at jeg kunne læse nettet tyndt før jeg startede. Jeg troede jeg var helgarderet, men håber jeg lærer af mine fejl hvilket også lidt er derfor jeg skriver herinde. 

Jeg ville høre om der er nogen der har været i min situation - eller andre - der kan fortælle lidt om, hvordan man kommer videre uden at blive bremset af statens mange regler, på denne måde?

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 20:46

Mon ikke de fleste af os har fået en huske kage i form af bøder eller gebyrer fordi tingene ikke har kørt i den rækkefølge skat ønsker eller fordi vi har ladet noget løbe så det har været svært at få indhentet.  Der er kun en vej, det er og lære reglerne og sørge for at man overholder dem.  Den hårde måde er træls, men ekstremt motiverende ligesom et opkald fra sin bank mand kan være. Træls, men virker.  Og i bund og grund er reglerne jo meget regulære og fair.  Man får også et meget sundere overblik over sin/firmaets økonomi  hvis man er inde i hvordan regnskabet fungerer.  Jeg vil vove og påstå at med mindre du har opfundet de selvudskærende loftsbrædder  vil du få svært ved at lave nogen sunde overskud i din virksomhed hvis du ikke har overblik over hvad der helt præcist sker i virksomheden.  Det er desværre en del af at være selvstændig.  Hvis jeg skulle starte selvstændig om igen, ville jeg alliere mig med en regnskabskyndig ven/partner samt en sælger ven med kendskab til faget og så ville jeg selv være den udførende. Og lade dem om de ting de var gode til, og mig om det jeg er god til. Det ville have givet væsentlig færre huskekager :-) 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:30

hvis starter cvr nummer er det nødvendigt at have det nødvendige overskud i virksomheden til at kunne betale i revisor 

Mange som har problemer er de småiværksættere med under 50.000 kroner i års omsætning måske lige over  der vil jeg anbefale vente med at starte op med et cvr før man ved det overstiger denne omsætning 50.000 kroner  især når du lukker så hurtigt ,

det virker meget uovervejet skat.dk er ikke nogle der er nemme at samarbejde når man ikke har dette overskud til at betale alle udgifterne i startfasen og revisor trækker meget udad overskud vil mange se på , men problemer med skat.dk der er det mangedobbelt problemer , så de penge er givet godt ud selv om man køre med underskud i virksomheden 

korrekt det trækker mange kræfter , penge og tid udad mange småiværksættere skattevæsenet , men der er ikke så meget at gøre ved det 

Der findes mange regnskabsprogrammer dino som nederste herpå amino.dk , der findes kursuser i regnskab med alt samme koster jo tid og kræfter og penge , ja det kan være hårdt at være iværksættere 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

tomti:
andre - der kan fortælle lidt om, hvordan man kommer videre uden at blive bremset af statens mange regler, på denne måde?
jeg synes det er lidt piveri helt ærligt. Man må jo ikke forundres over, at hvis man driver firma, så skal man selvangive og indberette moms, og sandt og sige klares det jo af jeg ved ikke hvor mange.

Jeg synes det er en fejl man kan stifte firma/CVR uden at skulle op til en lille meget simpel prøve - men det er ikke så svært som du gør det til, og nu har du vel lært lidt. Stod det til mig, skulle alle - helt som ved kørekort - op til en meget simpel teoriprøve - med HELT enkle 1 x 2 sprøgsmål alene for at sikre, at alle forstår det helt elementære

Du behøves iøvrigt ikke bogføre hver kuglepen, med mindre du vil have skat til at betale en del af den, så også den er jo helt naturlig - vil du ikke have fradrag for den, så betale den selv. Ellers kunne skat nok komme til at betale ret meget. Sæt dig ind i tingene - uden piv rent ud sagt, eller sæt måske 4-500 kr om måneden af til en online bogholder der ser dig over skulderen og siger til når der skal indberettes. Du kan tilmelde dig automatisk besked fra skat om dine frister i øvrigt

Lad det ikke slå gnisten ud, hvis dit projekt i øvrigt er godt nok - det er super simpelt at drive personlig virksomhed rent faktisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej tomti.

tomti:
pga. man f.eks. ikke havde nemID login til at indberette til SKAT for derfor at få rykkere af det. 
Kan man ikke bruge Tast-selv-kode længere?

tomti:
hvornår der er deadlines for de forskellige ting.
.

Der er normalt 1 deadline om året for skat og én for moms, 2 eller 4 gange om året, i sjældnere tilfælde 12. Mht. løn er det som regel den samme dag hver måned. Hvad har du glemt udover dét? Det er klart, at hvis man får rykkere, er der nye deadlines at holde styr på.

Det er da langt mere kompliceret med de regninger, man får fra leverandører og husleje osv. osv. samt ens egne fakturaer. Jeg synes, der er langt flere deadlines dér. Det er i det hele taget svært at leve uden deadlines.

Jeg kan tilføje, at de, der sidder i Skat, er mennesker af kød og blod. De fleste taler dansk. Det er bare at ringe til dem, hvis man er i tvivl om noget. Hvis det bliver mere kompliceret, så det kræver specialviden, siger de fra, men prøv. De er flinkere end du tror. Jeg opfatter dem faktisk som medspillere, og de har altid et par hurtige links til dig. F.eks. dette: https://startvaekst.virk.dk/start/start-en-ny-virksomhed. Hvis du har overskredet en deadline, bliver du som regel også "tilgivet", hvis du selv ringer i stedet for bare at lade stå til.

Pådden igen, når du har mod på det :-) Er du sikker på, at den må lukkes ned?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)