Nu har jeg været kunde hos Danske bank i over 20år. Så de har set mit pas med mm så de kender mig ret godt. Jeg har i forvejen 2 selskaber med registreret konti i Danske bank. Og jeg har aldrig skyld dem penge, tværtimod så står der et betragtelig beløb på alle konti. Derfor kommer der modvilje som en overraskelse for mig. Og jeg er ikke interesseret i "trøst"!!! Men som jeg skrev i mit første indlæg ville jeg bare høre om den slags er normalt. Og om andre har oplevet noget ligende. Jeg stillede samme spørgsmål til min advokat og fik dette svar: De lyver og vil bare tjene penge, iflg. den hvidvaske lov skal de kun have dit cpr.nr.---- det har de i forvejen, og dit firmas cvr.nr.. Nej de skal ikke vide noget om alt det andet, se https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=158041#Kap4: |
skift advokat til en der som minimum ved at de skal vide formål og omfang = normalt forretningsplan og budget - den anden advokat er farlig at bruge hans viden er outdatedHvidevarerep.dk:
Kort copy paste: (fremgår i øvrigt flere steder i dokumentet
§ 12. De af loven omfattede virksomheder og personer skal have kendskab til deres kunder i overensstemmelse med stk. 2-8, herunder kræve, at deres kunder legitimerer sig, når der optages en forretningsmæssig forbindelse med disse, herunder når der åbnes en konto eller et depot.
Stk. 4. Der skal indhentes oplysninger om hver kundes formål med forretningsforbindelsen og det tilsigtede omfang heraf.
vh John H