Hej Amino, |
ChristianStolz:Hej Amino,
Mit spørgsmål er enkelt: i min virksomhed forhandler vi produkter som medarbejdere fra tid til anden ønsker at købe. Må der kun gives medarbejder rabat, eller må man modregne produktets værdi i lønnen?
Lad os antage at medarbejder 1 tjener 10 kr.- om måneden, og ønsker produkt til 2 kr.- kan man trække det fra bruttolønnen så personen får 8 kr.- i stedet?
Jeg har læst en masse om produkter og services hvor det ikke er virksomhedens egne produkter - massør osv. men kan ikke finde noget information om virksomhedens egne produkter?
Jeg håber at der sidder nogle derude der kan svare på mit spørgsmål! :)
Udgangspunktet er altid at en medarbejder skal beskattes af hele sin løn uanset om lønnen udbetales i kroner, ydelser eller varer. Så når din medarbejder køber et af virksomhedens egne produkter skal det på en lønseddel være efter der er foretaget skatteberegning.
Ingen regler uden undtagelse, der findes nogen varer eller ydelser som må trækkes før skat. Se linket her som forklarer lidt om hvad der er tilladt http://www.bdo.dk/faglig-info/publikationer/skat-og-moms/bruttoloensordninger/