Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetmagasin

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at opstarte et internetmagasin, der skal levere baggrundsartikler og analyser inden for felterne økonomi, politik og samfundsforhold. Planen er at drive siden ved siden af studierne og med tiden skabe reklameindtægter nok til at siden kan fungere som mit studiejob. Dvs. jeg forventer maksimalt - om overhovedet så meget - at nå til en indtjening på 5.000 kr. pr. måned. I starten forventer jeg klart lavere besøgs- og derved indtægtstal.

Jeg er imidlertid i tvivl om, hvilken form jeg skal drive siden på. Om jeg bare skal købe domænet et CMS-program og komme i gang, eller om jeg (ligefrem) skal oprette en virksomhed for at drive siden. Jeg er bekendt med kravet til at blive momsregistreret, når indtjeningen overstiger 50.000 kr., men det forventer jeg, som antydet, ikke bliver tilfældet i 2008.

I øjeblikket hælder jeg mest til bare at køre det som privatperson uden at registrere siden under et firma.  Jeg håber dog på nogle indspark, så jeg kan blive lidt mere afklaret!

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 01:03

Hvis du ikke opretter virksomhed, kan du ikke trække moms fra på varer du køber og du kan ikke trække udgifter fra i den primære drift.

Så se at komme igang med at oprettet en virksomhed hos told og skat. Det tager ikke mange minutter.

--Michael

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:18

Helt enig, opret et firma så du kan fratrække de udgifter du har ved drift af siden. At lave et lille regnskab og afregne moms er en lille pris at betale for at kunne trække sine udgifter fra. Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:54

jesperFG:

Helt enig, opret et firma så du kan fratrække de udgifter du har ved drift af siden. At lave et lille regnskab og afregne moms er en lille pris at betale for at kunne trække sine udgifter fra. Smile

Nu kan jeg tage fejl, men jeg mener bestemt du kan trække dine udgifter fra uanset om du har et CVR nummer eller ej. Det er kun moms du ikke kan "trække fra" medmindre du er momsregistreret.

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Tilmeldt 27. May 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:54

Hej Praefke !

Jeg tror nu Mathias har ret. Men hvis du vil lidt mere burde du nok overveje momsregisteringen. Der er dog noget administration herved - og hvis du ikke rigtig gider det bør du nok holde det på et absolut minimum og vente med at opstarte en egentlig virksomhed.

Mvh

Med venlig hilsenSelskabsAdvokaterne ApS  Troels Wenzel ØstergaardAdvokat, HD (F)   Christian X's Alle 168, 1. sal2800 Kgs. Lyngby  

Tel: +45 45 23 00 10

Fax: +45 45 23 00 11

www.selskabsadvokaterne.dktw@selskabsadvokaterne.dk 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:10

Mathias har ret. Skattemæssigt er det ikke afgørende om man er momsregistreret eller ej. Lige så snart du kan sige at du driver en erhvervsmæssig virksomhed har du fradrag for omkostningerne. Selvom du ikke lader dig momsregistrere har du stadigvæk oprettet et firma. Det sker ved at du får den udvidede selvangivelse og selvangiver et overskud/underskud.

Det man kan sige skattemæssigt er at hvis du ikke omsætter for mere end 50.000 kr. og via den manglende momsregistrering at du heller ikke agter at gøre det for det aktuelle år vil det kunne være et argument - ud af mange - om at der ikke er tale om erhvervsmæssig virksomhed med overskud for øje. 

Medmindre dine kunder er private ikke-momsregistrerede personer kan jeg heller ikke se nogen fornuftig grund til ikke at lade sig momsregistrere. For den erhvervsdrivende momsregistrerede kunde er købsmomsen jo ikke en udgift men penge man får tilbage fra Skat. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)