Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til uddannelse

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

martinschmidt:

Hvis jeg nu tog Hd vejen betaler ens elev sted så for uddannelsen? da den jo koster...

Findes der topledere der fx er startet med hd og revisorelev? de blir vel ikke revisorer... 

Ja de betaler dine bøger og manuduktions kurser. + du samtidig får løn, for det arbejde du laver hos dem (selvfølgelig kun elev løn, men det er langt bedre end en SU Smile )

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

sirem:
Jeg havde det nødvendige snit til CBS, men (tror) ikk jeg ville lade geografien ødelægge min drømmeuddannelse/fremtiden. Større er Danmark trods alt heller ikke...

Havde jeg også, men foretrak nu alligevel studieformen på AAU.

sirem:
Jeg har personligt ikke den store lyst til at skulle ind og sidde som elev i en bank og rådgive om Rasmus Klump-opsparinger de første år af min "uddannelse" (til gengæld får man så en væsentlig højere elevløn end jeg får SU, men det er vel ikke det man skal tænke på?).

Jeg synes der er en del fordele ved at tage HD som bankelev/revisor: Du får 250% mere i "løn". Du får betalt bøger - det kan godt være 6.000 om året. Du får en bærbar de fleste steder, det er 6-10.000 kroner. Du får erhvervserfaring undervejs - det er det punkt, som de fleste HA'er/Cand.merc'er savner på cv'et når de er færdige. 

Tilføjelse: Havde ikke set, at  der var to sider i debatten, men lader kommentaren stå alligevel ;)

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)