Hvis man skriver "gratis fragt" skal man sende fragtfrit uanset om kunden køber for 0,01 eller 5.000,-, ellers skal det tydeligt fremgå hvad grænserne er. F.eks. gratis fragt ved køb over 500,- (og det gælder alt på shoppen) Du må gerne give gratis fragt på specielle mærker eller specielle tilbud, dog skal det fremgå meget tydeligt hvilke produkter der er tale om. At det så lidt er noget rod, er så en anden snak. Det minder lidt om de berømte skilte hvor der står -50% med stort, og når man så kommer tæt på står der "op til" eller kun de varer med gule mærker, alt andet er fuld pris. Her er der så mange der kommer en smule i klemme, hvis man giver gratis retur, da kunderne jo bare køber for 450,- + et andet produkt så man kommer over 500,- og derved både har gratis fragt og retur og man modtager med garanti 50% af produkterne igen |
Kennet Leth Sørensen:Fru Hartmann:OK, men hvis man ikke køber må man godt få gratis fragt?
Det hænger ikke sammen rent sprogligt.
Jeg kan forstå at konkurrencer ikke må være købsbetinget, men fragt.......
Ja, det var måske lidt uheldigt formuleret ;)
Man ikke må kræve, at der købes for et specifikt beløb for at opnå gratis fragt.
Vh.
Kennet
Jeg tror jeg kan finde de første 10-50 webshops, hvor der er gratis/fri fragt ved køb over kr. et eller andet.
Og her taler jeg om store firmaer, som sælger til erhverv!