Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS SALG AF ANPARTER TIL EN UNDER 18 ÅR

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min ven og jeg har talt om at starte virksomhed. Det han vil gøre er at tilegne sig CVR nummeret, herefter vil han så sælge mig 50% af selskabet, kan han sagtens det? Eller er der en smartere måde at gøre det på?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan han sagtens - sådan noget har jeg selv eksperimenteret med, hvor jeg blev bekræftet herinde, at det kunne jeg godt. Tjek evt. John Hannovers hjemmeside ud - den er rigtig god! http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan han hvis det er et IVS eller ApS han vil stifte - Han skal så være over 18 jo og være den der tager ansvaret som direktør og selskabet skal så være omfattet af lovpligtig arbejdsskadeforsikring der skal dække både aktiv ejer/direktør og dig uanset løn og omsætning regn ca 3000-4000 kr per år og I skal have en erhvervskonto i banken (han bør fixe aftale om det inden) regn ca 500 kr til 2500 kr per år og så skal I jo have lavet - eller selv kunne klare - årsrapport til selskabsstyrelsen og offentliggørelse + selskabsselvangivelse

Overvej at bruge 55 kr på min e-bog IVS hvor I kan se stiftelse og alle faldgrupper og regler der skal følges for at undgå bod http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må vel hedde - ja det kan han med accept fra en forældre/værge......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Det må vel hedde - ja det kan han med accept fra en forældre/værge......

enig - Til trådstarter - forældrende påtager sig ikke et ansvar (som ved dispensation til enkeltmands)-  men ja de skal jo tillade at søn under 18 forpligter sig ved køb af anparter - så de skal høres af sønnen og give accept af at han går ind som ejer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

så for at indgå i den virksomhed, så skal jeg have accept fra mine forældre? Eller skal jeg bare være enig med min businesspartner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

dine forældre - din partner må ikke gøre dig til medejer af selskabet - da du jo ikke kan forpligte dig som under 18

I flere af dine tråde spørger du om det samme - lidt som om du ikke læser svarene inden og dobbelt checker alt, men hvis du læser godt her, kan du se det fra både Whiskey og mig - at det er fra dine forældre - så en del af at ville være ejer af et selskab, er også at man sætter sig ind i tingene og læser svar og andet rigtigt godt

Overvej min E-bog IVS som også sætter dig ind i rigtigt meget og kan være super opslagsbog på computer eller ipad for dig og dine forældre http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

så ville det være nemmere at aftale en fast løn til mig som er 50% af overskuddet, i og med jeg ikke kan eje noget som sådam

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ligeblevet18år:

så ville det være nemmere at aftale en fast løn til mig som er 50% af overskuddet, i og med jeg ikke kan eje noget som sådam

ja det vil være langt nemmere at du bliver ansat - og hvordan lønnen så udregnes må I rode med eller tage hjælp til. 50% af overskud - men ejer kan jo så tage så meget i løn selv, at der ikke er et overskud - eller overskud kan jo også vise sig at blive et underskud af andre årsager, og dermed 0 løn til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ligeblevet18år:

så ville det være nemmere at aftale en fast løn til mig som er 50% af overskuddet, i og med jeg ikke kan eje noget som sådam

ja det vil være langt nemmere at du bliver ansat - og hvordan lønnen så udregnes må I rode med eller tage hjælp til. 50% af overskud - men ejer kan jo så tage så meget i løn selv, at der ikke er et overskud - eller overskud kan jo også vise sig at blive et underskud af andre årsager, og dermed 0 løn til dig

vh John Hannover

 

Hvad nu hvis han får accept fra forældrene, må han så ikke deltage som ejer?

Det er jo også lidt op til den anden ejer hvad vedkommende vil acceptere. En evt ejeraftale vil ikke forpligte den umyndige overfor medejeren på samme måde som hvis 18 år, men den vil stadig kunne beskytte.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)