Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fravalg af revision

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg har en mulig ny kunde - som er en aps virksomhed. Og disse skal jo have en revisor til at "stemple" regnskabet ved årsafslutning.

Men hvad hvis omsætningen eller resultater er under 500.000,- - kan man så ikke nøjes med udvidet selvangivelse ligesom med små- og enkeltmandsvirksomheder?

Og hvad skal kunden gøre for at komme ud af nuværende revision/bestyrelse og til en alm. bogholder

Og hvad skal jeg muligvis gøre over for skat?

På forhånd tak for hjælpen :)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:55

Se dette link https://erhvervsstyrelsen.dk/fravalg-af-revision

Det fritager dog ikke selskabet at udarbejde en årsrapport i henhold til gældende regler.

Der er ikke tale om at man kan slippe med en simpel opgørelse af indtægter/udgifter og udvidet selvangivelse.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:57

Britt Poulsen:

Hej folkens

Jeg har en mulig ny kunde - som er en aps virksomhed. Og disse skal jo have en revisor til at "stemple" regnskabet ved årsafslutning.

Men hvad hvis omsætningen eller resultater er under 500.000,- - kan man så ikke nøjes med udvidet selvangivelse ligesom med små- og enkeltmandsvirksomheder?

Og hvad skal kunden gøre for at komme ud af nuværende revision/bestyrelse og til en alm. bogholder. 

Og hvad skal jeg muligvis gøre over for skat?

På forhånd tak for hjælpen :)

Et selskab skal følge sine vedtægter, så hvis de i følge vedtægter skal revideres så skal der en revisor til.

Hvis man gerne vil ud af revisionen, så har det først og fremmest intet med regnskabsbestemmelserne i forhold til selvangivelsen at gøre, man skal opfylde en række bestemmelser; selskabets størrelse, fravalg af revision på ordinær generalforsamling og samtidig skal vedtægterne ændres.

NB; det er kun revisionen som kan fravælges, et kapitalselskab skal stadigvæk udarbejde og indsende et regnskab til erhvervstyrelsen.

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 11:58

Hej Jesper & Arguins.

Tusind tak for super svar. Mine tanker gik også på at kunden skulle igennem en større rumle for at blive fritaget for revision.

Jeg ville bare være sikker, da hans omsætning er så lille at pengene til revision er ekstrem høj i forhold til de krav der egentlig er.

Så tak for svar :)

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:40

Kunden kan kun fravælge revisionen for de kommende år, på den ordinære generalforsamling.
Dette skrives i årsrapporten som f.eks. "Det indstilles til generalforsamlingen, at revisionen frameldes, idet betingelserne herfor er opfyldt."
Der skal derudover en vedtægtsændring til, hvori der så skal stå at der ikke er revision på. Den skal desuden sendes ind på virk.dk, og det koster vidst 180 kr. i gebyr. (hvis jeg ikke husker meget forkert)

Anden større rumle skal man ikke igennem. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)