Jeg har oprettet en momsregistreret personligt ejet virksomhed, september sidste år, nu nærmere vi os den 1 Juli som er senest frist for indlevering af den udvidede selvangivelse. – Nu kommer mit spørgsmål:
Jeg er i servicebranchen og har betalende kunder at gøre til hverdag, eftersom jeg hver dag modtager betaling fra kunder vil jeg ikke før torsdag den 30.Juni kunne kende mit præcise overskud som er det der forlanges oplyst på den udvidede selvangivelse – Vil det sige at i mit tilfælde skal jeg vente til aften inden med at udfylde samt indsende min udvidede selvangivelse ?
Jeg har ikke forskudsopgjort noget, da indtjeningen ikke bliver så stor i år. Jeg har slevfølgelig sørget for at indberette moms løbende pr. kvartal.
- såfremt jeg fremstår uklart i min formulering må der gerne spørges ind – Håber der er en sjæl i blandt der vil videregive sin viden omkring dette.
Jeg kan have misforstået dit spørgsmål, men fristen 1. juli er for at indberette resultatet for regnskabsåret 2015, altså dit overskud/underskud sidste år. Så hvad du sælger i år har ikke indflydelse for den udvidede selvangivelse, som senest skal være indberettet 1 juli. Din personlige skatteangivelse for 2016 kan du ændre i som du har lyst til, og lukker så vidt jeg ved ikke før sidst på året. Der er sikkert en regnskabskyndig herinde, som kan give dig et mere detaljeret svar :)
Korrekt forstået, så indberetter jeg resultatet af virksomhedens (indtægter fratrukket udgifter) i min personlige selvangivelse (Jeg startede i september og angiver resultatet af virksomhedens resultater for 2015)
Næste gang jeg skal udfylde min selvudvidede selvangivelse er så 2017 Juni måned, hvor det så er 2016 fra 1 januar til og med 31 december jeg notere til den tid.
Jeg er ikke regnskabsekspert og driver et selskab, så vi skal gøre tingene lidt forskelligt, så andre med bedre viden for hvad der præcist skal indberettes må andre hellere svare på :)
Men du har ret i, at det er en gang årligt at man som selvstændig skal indberette resultatet, med sidste frist i juli. Altså skal du i dit tilfælde indberette september-december 2015 senest 1 juli 2016, og på samme måde næste år vil du skulle indberette resultatet af driften for 1 januar 2016 til 31 december 2016, med sidste indberetningsfrist 1 juli 2017 - medmindre skat ændrer datoen selvfølgelig :)
Du trækker ingen tænder ud, men skal nok sige til hvis jeg vil spare på tandlægeregningen en anden gang ;)
Det giver rigtig god mening det hele, og jeg føler jeg har fået svar på mit spørgsmål, så jeg takker mange gange Mikkel Du må have en fabelagtig weekend
Både Mikkel og Whiskey har ret - så træk du bare vejret igen :D
Dog er der nogle krav til din selvangivelse alt efter dit resultat.
Men for at give en ide, så skal du udfylde omsætning, renter, resultat, betalt b-skatter, kreditorer osv osv. Overskrider dit resultat et vist beløb, så bliver din selvangivelse mere detaljeret og flere rubrikker skal derfor udfyldes. :)
Hvis ikke du er en haj til det, så begynd at læs dig klog på det nu, så du kan nå det inden fristen.
Og ellers så hjælper jeg dig gerne hvis du skulle have brug for det ;)