Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark er død - Hvem skal sende vores ordrer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

De sidste 3 år har vi sendt vores bestillinger med Post Danmark. Det har kørt nemt og gnidningsfrit, men med deres nye regler fra d. 1 juli, må vi søge nye alternativer.

Vi står i den situation at vi altid har sendt vores bestillinger som breve, da 95% af vores bestillinger kan komme i den røde postkasse. Og da vi ikke er placeret tæt på nogle logistik firmaer, søger vi derfor et firma som kan afhente ordrerne dagligt.

Vores ordretal og behov:

- Vi sender cirka 350-450 ordrer om måneden

- 95% af vores ordrer sendes som brev

- Ordrerne skal leveres inden 1-3 hverdage

- Behov for afhentning

Jeg håber i har nogle forslag til et par logistik firmaer, som kunne være interessante for os.

Jeg tænker der må være mange webshops, der står i samme situation. Især webshops som hovedsageligt sender bestillinger som breve.

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Logistikfirmaer kan uden problem køre ud til jer - de lever faktisk af det..

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Jacob

Det er bare spørgsmålet om hvem der passer bedst, når det kun er breve vi sender. Vi spurgte også Post Danmark i sin tid, men de afhenter kun hvis man sender som pakker. 

 

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mest oplagte er vel at hive fat i GLS?

De henter hos jer, men er ikke klar over deres priser på breve. Men det kan man da høre dem til. (De leverer også til døren ;)

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med https://coolrunner.dk (DOA). De har rigtig mange indleveringssteder, og kan håndtere både breve og pakker.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeres forsendelser kan komme ind i postkasser, så skal I bare vælge DAO. De leverer hurtigere end Post Danmark

og med Track and Trace.


Jeg vil tro at man kan få priser på omkring 25 kr pr forsendelse.

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 46
Fra  Treemy ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag telefonen og så igang.

DOA

Bring Parcel

GLS

Post DK - måske det bare kan sende med pakkeforsendelse til nogenlunde samme pris?

få nogle tilbud hjem, og så træf en beslutning. eller bare tilbyd flere leveringmuligheder til slutbrugeren. 

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er der ikke andre end PostDanmark som kan omdele det vi kender som breve - den del har de, mig bekendt, stadig monopol på.
At andre firmaer så har (pakke)produkter som prismæssigt ligger på niveau med de velkendte breve er så en anden sag.

For mig at se så behøver man jo ikke at dømme PostDK helt ude pga. ændringrne. Tværtimod synes jeg da man skal se det som et fornuftigt tiltag - ikke mindst at de som den eneste distributør omdeler visse produkter om lørdagen. I det hele taget, så skal man vel "bare" betragte det som en ændring af mulighederne i markedet for pakke/brev forsendelse, og så tilpasser man sin butik efter det.

Vi flyttede hele firmaet sidste år, og oplevede at det også gav ændrede muligheder på bl.a. fragt/forsendelse.
Resultatet var at en enkelt transportør er skiftet ud, og derudover har vi tilpasset vores service overfor kunderne så noget er som det plejer at være og andre ydelser har vi måttet justere og ændre priser på.
Meget få kunder har kommenteret ændringerne negativt. De fleste har tilpasset sig de nye forhold og glædet sig over de ændringer som har været til den positive side set med deres øjne.

Find den løsning som er bedst og billigst for jer og tilbyd jeres kunder den som standard.
Er der så kunder der ønsker hurtigere/langsommere levering så kan de vælge det mod en justering af prisen.
Sådan en løsning er der ikke mange der brokker sig over - tværtimod er der mange som oplever det samme når der bestilles varer i udlandet.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)