Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ivs som holdingselskab, der ejer et andet IVS?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at oprette et IVS som et holdingselskab og så have sin drift i et andet IVS. Jeg tænker nemlig på at starte flere forskellige webshops, hvor moderselskabet er et IVS og datterselskaberne også er IVS, istedet for Aps.

Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 52
Fra  KN Estate And Business Holding ApS Skrevet kl. 15:35

Det giver ikke nogen mening, det skulle være rigeligt med 1 ivs, så kan du knytte firmaer til dit Holding, og opnå skattefordele, ved dit Holding er dit a firma, og fidusen går af hvis du har Holding a og b
Mvh Kenneth

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 15:36

Drissk:

Er det muligt at oprette et IVS som et holdingselskab og så have sin drift i et andet IVS. Jeg tænker nemlig på at starte flere forskellige webshops, hvor moderselskabet er et IVS og datterselskaberne også er IVS, istedet for Aps.

Hej Drissk.

Det kan du sagtens. Men husk at omkostningerne stiger for hvert selskab du opretter :)

Hvis du ikke kan indberette selvangivelsen + årsregnskabet selv, skal du jo have hjælp udefra. Det koster nemt 5-15.000 afhængig af hvor stor webshoppen er blevet.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43

Ja omkostninger til årsregnskab + selskabsselvangivelse stiger med hvert selskab og med sambeskatning der skal ordnes. Dertil erhvervskonto i bank til hvert - nemt 2-5000 per selskab + du skal være dækket af lovpligtig arbejdsskadeforsikring som ejer i hvert uanset løn og omsætning - regn ca 2-4.000 kr

Du skal derfor tænke dig godt om inden du får oprettet et lille konglomerat uden måske at behøve det - man kan drive masser af webshops i et.

Læs evt min E-bog om IVS som link:, stiftelse, omkostninger, regler/forpligtelse, must do, huskelister, skat moms og meget andet - let læst og vigtig inspiration

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Skrevet kl. 15:44

Hvilke firmaer kan jeg så knytte til mit IVS holding? Jeg tænkte at man skulle tilknytte et selskab til sit IVS holding. Kan jeg godt tilknytte et enkeltmandsvirksomhed til mit IVS holding?

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Skrevet kl. 15:45

Hvis jeg gerne vil drive massere af webshops, hvilken form skal jeg så vælge? Bare et enkeltmandsvirksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49

Drissk:

Hvis jeg gerne vil drive massere af webshops, hvilken form skal jeg så vælge? Bare et enkeltmandsvirksomhed?

det afhænger helt af risiko og om du vil have flere partnere ind eller sælge dele fra - men pas på ikke at slå større brød op end du kan klare - start lige med EN god webshop - gerne med mange typer varer - og få den god. Der er masser af webshops der sælger mange forskellige varer i EN shop - ofte en fordel

Her lidt om forskellige forskelle på enkeltmands og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

og så er det ellers med at sætte dig godt ind i det hele - også feks via http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html som rigtig bog med alle formerne og masser af inspiration - Det er helt afgørende, at du vælger ret og ikke bare stifter noget du fortryder fordi du troede det var så let

vh John Hannover 

Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 52
Fra  KN Estate And Business Holding ApS Skrevet kl. 15:52

Ja det skal du, det jo derfor du har et Holding. Det så du kan flytte alt overskud ind fra dine firmaer og derfor sikre dig bedre!
Og er der økonomi i din virksomhed, så få et ApS, så det selvskab meget mere vær

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Skrevet kl. 15:52

Lige nu har jeg også kun i tanke om at starte den ene webshop og gøre den så god som muligt, men jeg er sikker på jeg i fremtiden kommer til at starte flere webshops, derfor vil jeg gerne forberede mig på dette bedst muligt. Man kan jo f.eks. ikke starte flere enkeltmandsvirksomheder. Men er det muligt at starte en enkeltmandsvirksomhed nu, og så senere hen tilkoble flere webshops i forskellige brancher til denne virksomhed? Eller hvad skal jeg gøre for at være bedst sikret i fremtiden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53

bare kort ja - du kan have flere brancher og webshops i en enkeltmands ganske som du også kan i et selskab. Resten må du tygge dig igennem via blogs, bøger osv - Jeg kan ikke lægge så meget mere til end jeg har

god vind med det John Hannover

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)