Er det muligt at oprette et IVS som et holdingselskab og så have sin drift i et andet IVS. Jeg tænker nemlig på at starte flere forskellige webshops, hvor moderselskabet er et IVS og datterselskaberne også er IVS, istedet for Aps.
Det giver ikke nogen mening, det skulle være rigeligt med 1 ivs, så kan du knytte firmaer til dit Holding, og opnå skattefordele, ved dit Holding er dit a firma, og fidusen går af hvis du har Holding a og b
Mvh Kenneth
Er det muligt at oprette et IVS som et holdingselskab og så have sin drift i et andet IVS. Jeg tænker nemlig på at starte flere forskellige webshops, hvor moderselskabet er et IVS og datterselskaberne også er IVS, istedet for Aps.
Hej Drissk.
Det kan du sagtens. Men husk at omkostningerne stiger for hvert selskab du opretter :)
Hvis du ikke kan indberette selvangivelsen + årsregnskabet selv, skal du jo have hjælp udefra. Det koster nemt 5-15.000 afhængig af hvor stor webshoppen er blevet.
Ja omkostninger til årsregnskab + selskabsselvangivelse stiger med hvert selskab og med sambeskatning der skal ordnes. Dertil erhvervskonto i bank til hvert - nemt 2-5000 per selskab + du skal være dækket af lovpligtig arbejdsskadeforsikring som ejer i hvert uanset løn og omsætning - regn ca 2-4.000 kr
Du skal derfor tænke dig godt om inden du får oprettet et lille konglomerat uden måske at behøve det - man kan drive masser af webshops i et.
Læs evt min E-bog om IVS som link:, stiftelse, omkostninger, regler/forpligtelse, must do, huskelister, skatmoms og meget andet - let læst og vigtig inspiration
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvilke firmaer kan jeg så knytte til mit IVS holding? Jeg tænkte at man skulle tilknytte et selskab til sit IVS holding. Kan jeg godt tilknytte et enkeltmandsvirksomhed til mit IVS holding?
Hvis jeg gerne vil drive massere af webshops, hvilken form skal jeg så vælge? Bare et enkeltmandsvirksomhed?
det afhænger helt af risiko og om du vil have flere partnere ind eller sælge dele fra - men pas på ikke at slå større brød op end du kan klare - start lige med EN god webshop - gerne med mange typer varer - og få den god. Der er masser af webshops der sælger mange forskellige varer i EN shop - ofte en fordel
Ja det skal du, det jo derfor du har et Holding. Det så du kan flytte alt overskud ind fra dine firmaer og derfor sikre dig bedre!
Og er der økonomi i din virksomhed, så få et ApS, så det selvskab meget mere vær
Lige nu har jeg også kun i tanke om at starte den ene webshop og gøre den så god som muligt, men jeg er sikker på jeg i fremtiden kommer til at starte flere webshops, derfor vil jeg gerne forberede mig på dette bedst muligt. Man kan jo f.eks. ikke starte flere enkeltmandsvirksomheder. Men er det muligt at starte en enkeltmandsvirksomhed nu, og så senere hen tilkoble flere webshops i forskellige brancher til denne virksomhed? Eller hvad skal jeg gøre for at være bedst sikret i fremtiden.
bare kort ja - du kan have flere brancher og webshops i en enkeltmands ganske som du også kan i et selskab. Resten må du tygge dig igennem via blogs, bøger osv - Jeg kan ikke lægge så meget mere til end jeg har
god vind med det John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER