Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancer uden CVR nummer ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tænkt på det her idag, da jeg får henvendelser af relationer for provision arbejde med salg i deltidstimer. Jeg har førhen haft virksomhed og det er bare ikke noget for mig med løn moms revisor osv osv.

Kan jeg lave forretninger med virksomheder uden at have et cvr nr og blive afregnet pr. provision ??

FX: Ole ejer firmaet POSSYSTEM OLE A/S og han vil have mig til at enten booke eller sælge hans produkter til kunder og når kunden skriver under aftalen, så skal Ole give mig money og kan jeg betale min skat af og ikke have med cvr.

/Deniz

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan du godt.

Du sender ham bare en faktura med dit CPR nummer på istedet for CVR nummer, og her ligger du nul% moms på. 
Dernæst indberetter du til skat at du har tjent X antal kroner. Han har også pligt til at indberette at du har lavet freelance arbejde, men det er ikke altid det sker.

Du skal dog momsregistreres hvis du forventer en omsætning på over 50.000kr.

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Hvis jeg så tjener over 50.000 skal jeg så have cvr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Alsbjerg Hørup:

1

Han har også pligt til at indberette at du har lavet freelance arbejde, men det er ikke altid det sker.

2

Du skal dog momsregistreres hvis du forventer en omsætning på over 50.000kr.

1

faktisk kan man ikke selv indberette det. Rubrik 12 er låst i selvangivelsen og man SKAL kontakte opdragsgiveren og få denne til at indberette - det er ens pligt. Gør denne ikke det, skal man give skat besked, men rubrik 12 i selvangivelsen er en låst rubrik

er man helt reel honorar modtager hvor alt angives af betaler så bør man kontakte skat inden momsregistrering da man ikke som reel honorarmodtager nødvendigvis ligger under 50 t regel (ægte honorar gør som udgangspunkt ikke), men er man selvstændig og det er jeg enig i trådstarter virker som, så skal man altid momsregistreres så snart det er åbenlyst man vil kunne ramme 50t på en hver 12 mdr periode, ellers kan man få opkrævet moms af al omsætning inden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Dragon:
Hvis jeg så tjener over 50.000 skal jeg så have cvr

Bemærk, at det ikke drejer sig om at TJENE over 50.000, men om man har en OMSÆTNING på 50.000
En meget vigtig forskel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Dragon:
Hvis jeg så tjener over 50.000 skal jeg så have cvr

Bemærk, at det ikke drejer sig om at TJENE over 50.000, men om man har en OMSÆTNING på 50.000
En meget vigtig forskel.

hvis det er rent honorar arbejde så ikke nødvendigvis - du kan i det fald høre skat helt konkret - det er deres råd til netop honorar -. hvis det er helt selvstændig virksomhed eller salg så skal du registreres så snart du kan se du når 50 t i omsætning = ofte når du rammer omkring 4000 om måneden i salg/omsætning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen folkens.. tusind tak

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)