Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i Dinero

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 93
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg skal bogføre en reklameudgift (reklame på youtube), hvor de få nogle produkter tilsendt.

Jeg bruger konto 4000. Skal modkontoen så være vareforbrug - konto 2000?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33

kunne det være ja - men husk endeligt at hvis det er betaling til private personer så skal der ske skatteindberetning af betalingen (varens værdi) på personens CPR for at det ikke skal være sort (ikke fradrag men bod) Om personen så kan trække udgiften ved at drive sin youtube fra - er personens sag, det kan han givet i stort omfang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 16
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 12:46

1000 tak for svaret

Det er bare nogle små produkter hun vil bruge i en youtube video. For ca. 100 kr. Skal jeg så have hendes cpr nr.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51

i princip ja - Man må ikke lønne - uanset det er i produkter eller andet - til CPR uden at indberette værdien som honorar. Om man fanges for 100 kr - måske ikke - men ja - loven er klar nok, bloggere osv skal indberettes for produkter man giver dem for reklame værdi hvis de ikke har et CVR de kan "fakturere" fra

Der er så også klare regler for blogger (youtube samme) om at det skal fremgå klart, det er en reklame - lige fra start, når produkter promoveres

Et enkelt alternativ hvis du vil være stensikker på ikke at få bøvl er at bogføre som gave (som er uden fradrag)

vh John H

Tilmeldt 7. Mar 16
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 12:56

Ok. Mange tak. Så er konto - gave, modkonto - vareforbrug?Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30

Cookie - John Hannover:
Et enkelt alternativ hvis du vil være stensikker på ikke at få bøvl er at bogføre som gave (som er uden fradrag)

En gave er der så ikke tale om - da der forventes en modydelse for varerne i form af eksponering på youtube.

Løn mv. har jeg også svært ved at der er tale om da der som jeg forstår det ikke leveres noget til trådstarter som betinger at der skal betales honorar, løn e.lign. 

For mig er det betaling for eksponering i en youtube-video som der betales for (ved at stille et par produkter til rådighed). Det lyder som en ren reklameudgift i mine øjne - og dermed ikke indberetningspligt.

Tilmeldt 7. Mar 16
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 14:27

Mange tak. Ville det bare være nemmere hvis jeg købte varene og gav dem til personen?

Det er jo ikke ret mange penge vi snakker om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25

nemmere ved at dit regnskab ikke havde en udgift at fange - men stadigt jo i princip - må det ikke give betaling - varer eller penge for reklame sort - og det bliver det jo stadigt lidt - men ja - du må jo købe dine egne varer til indkøbspris + moms - og så må blogger/youtube person vel med de beløb selv håndtere evt indberetning

vh John H

Tilmeldt 7. Mar 16
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 20:29

Mange tak for hjælpenBig Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21

John, det vil ikke være mere "sort" end når du køber en vare/ydelse hos enhver anden virksomhed. Du har aldrig nogen garanti for at den varer indgår i den andens regnskab. Dit eget bevis for hvordan man selv har behandlet den fremgår så af bilaget i dit regnskab og giver dermed SKAT mulighed for krydsrevision.

Skulle SKAT ved en kontrol have en anden opfattelse er beløbet og situationen af en sådan karakter at der ikke er hjemmel til bøde mv. Allerhøjst at de korrigerer skatten.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)