Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed uden overskud + kontanthjælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Kan man holde en virksomhed i gang mens man er på kontanthjælp, hvis den IKKE har noget overskud, men har OMSÆTNING?

Som "studiejob" drev jeg en lille virksomhed, hvor jeg solgte forskellige praktiske ydelser. Da jeg røg ud af studiet grundet et sygdomsforløb og denne virksomhed ikke kan forsørge mig endnu, er jeg kommet på kontanthjælp. Jeg står derfor foran at skulle lukke den og har ikke gjort noget opsøgende for at holde den i gang. Dog synes jeg at det er ærgerligt at skuffe de tidligere kunder jeg har haft, som nu af sig selv kommer igen i ny og næ. Og når jeg endda kan skabe lidt arbejde for andre også - og på sigt for mig selv, ville jeg gerne kunne holde hjulene lidt i gang, så jeg kan komme væk fra kontanthjælpen hurtigst muligt!

Omvendt kan jeg jo godt se, at der vil være noget uretfærdigt over at jeg kan gå og opbygge en virksomhed, mens samfundet finansiere mit liv. Så hvad er reglerne på dette område.

Her et fiktivt eksempel på problematikken:

Fru Petersen hyre mig til at ordne hendes have for fx. 800.-

Jeg hyre så Hr. Hansen til at slå græsset for 300.-

Jeg lejer Hr. Madsens græsslåmaskine inkl. benzin for 100.-

Desuden hyre jeg Hr. Nielsen til at klippe hækken for 300.-

Jeg lejer Hr. Larsens hækkeklipper for 100.-¨

Jeg fejer selv terrassen for 0.-

Altså har jeg en omsætning på 800.-, men et overskud på 0.-

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44

Du kan ikke være på kontanthjælp hvis du har eget firma.

men kan anbefale dig at tale med din sagsbehandler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39

Ja du vil blive nægtet kontanthjælp hvis du har et firma uden tvivl. Det er et enten eller.

Disse mennesker dit firma hyrer - skal du jo også huske - at du jo skal indberette til skat OG du skal dække dem af lovpligt arbejdsskadeforsikring lige som en ansvarsforsikring vil være klog formentlig - de kan jo ødelægge græsklipper og hækkeklipper og måske andet - men i alle fald - Ikke sammen med kontanthjælp 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)