Kære "Whiskey" Jeg har andet at bruge min tid på, end at google morgen, middag og aften - eller for den sags skyld læse afgørelser, der ikke har nogen relevans for mit daglige virke. Spørgsmålet kan besvares meget let - hvilket det også blev - og derfor synes jeg, det er så ærgerligt, at der altid skal gå flueknepperi i debatten! At komme med alt muligt skatteteknisk pladder, der er mere undtagelse end regel, gavner ikke en nyslået iværksætter - tværtimod. Beklager min meget direkte tone, men der er simpelthen for mange lommejurister, der går for meget op i flueknepperi end at give et simpelt og brugbart svar! Har du brugt din dyrebare tid på langt inde i Karnov at finde en afgørelse, hvor en p-afgift er blevet anset som udbytte, så fint med mig. Jeg tror stadig ikke på dette vil gælde som almen praksis! Lad det være min ord. |
Hvis det bliver selvangivet som lønindkomst bliver det selvsagt aldrig et problem med maskeret udbytte. Jeg vil lægge hovedet på blokken og påstå at ALLE de sager der vedrører maskeret udlodning til en hovedaktionær relaterer sig til spmg. hvor der ikke er betalt alm. lønskat af indtægten.
Så det korte svar er - "ja", der kan godt betales via IVS og at de 510 kr. er lønindkomst, der skal indberettes som sådan.