- Du bliver beskattet af beløbet, og "arbejdsgiver" kan fratrække dette som løn. Derfor kan vi diskutere, hvorvidt det er hensigtsmæssigt eller ej, men naturligvis kan du betale bøden gennem dit IVS.
REGLERNE: Parkeringsbøder kan faktisk trækkes fra, dog kun under visse forudsætninger. Nemlig hvis det er i forbindelse med dit arbejde, at bøden er udstedt, og din arbejdsgiver samtidig indvilliger i at betale den. I så fald kan din arbejdsgiver trække den fra som driftsudgift, mens du bliver beskattet af bødens størrelse. Betaler du topskat, og er bøden for eksempel på 500 kroner, er der sparet omkring 220 kroner ved, at chefen punger ud for lappen i forruden. Tilsvarende gælder for eksempelvis fartbøder - kan du få din arbejdsgiver til at betale bøden, slipper du med under det halve i udgift.
- Du bliver beskattet af beløbet, og "arbejdsgiver" kan fratrække dette som løn. Derfor kan vi diskutere, hvorvidt det er hensigtsmæssigt eller ej, men naturligvis kan du betale bøden gennem dit IVS.
Ja man kan godt betale det via IVS MEN det skal så af det IVS indberettes som løn som man så som al anden løb betaler skat af. Man må naturligvis godt betale sig løn med skattetræk. Han kan lade IVS betale det som løn - hvorved HAN kommer af med skatten og selskabet jo med bødebeløbet ex selskabsskat - og dermed bliver det for ejeren helt samme sag, som hvis han bare selv betale bøden og sparer administration af løn og skatteindberetning som jeg ser det (og vel det du mener med - om det er hensigtsmæssigt kan diskuteres :) )
Det som jeg tror trådstarter leder efter er, om han kan lade sig IVS betale bøden som en udgift og samlet spare noget personligt skattemæssigt - der er svaret jo nej - ikke uden det så betyder, at det er løn
VH John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nu er trådstarter hovedaktionær og dermed er der en risiko for at SKAT vil se det som maskeret udbytte og dermed stor risiko for dobbelt - eller trippelbeskatning. Man kan ikke per automatik forvente at SKAT vil se dette her som en arbejdsgivetsituation.
Nu er trådstarter hovedaktionær og dermed er der en risiko for at SKAT vil se det som maskeret udbytte og dermed stor risiko for dobbelt - eller trippelbeskatning. Man kan ikke per automatik forvente at SKAT vil se dette her som en arbejdsgivetsituation.
Amino giver mig tit god underholdning og et stort smil på læben. Særligt når meget simple ting gøres til KÆMPE debatemner.
At blande en parkeringsafgift sammen med maskeret udbytte - måske i teori - men aldrig i praksis! Den vil jeg ganske enkelt ikke tro på!
Fald nu ned de herrer, og hold det simpelt! Trådstarter vil alt andet lige få næsten det samme ud af at betale afgiften i virksomheden, som ved at afholde den privat, hvorfor det mest fornuftige således er - at betale afgiften privat.
Og så tror jeg vi skal holde diverse skattetekniske hypoteser ude af debatten
Kan vi så ikke bare holde det så simpelt som alle de første svar - Nej du kan ikke lade dit selskab (eller virksomhed) betale en ikke drifts"nødvendig" omkostning som en P eller fartbøde - punkt slut.
Det kan forstås af IVS ejere og andre - der er ikke fradrag for det (med mindre der laves en fuld lønkørsel) - og så ikke en fordel en ejer generelt.)
Resten bliver nok også vel teoretisk med- via firma - lønskat - osv. KISS keep it simple S Også selvom begge de to andre teoretiske svar vel er gode nok - og vel faktisk kan ske
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
At blande en parkeringsafgift sammen med maskeret udbytte - måske i teori - men aldrig i praksis! Den vil jeg ganske enkelt ikke tro på!
De afgørelser kan du såment nok selv finde på Karnov. Der er flere sager med små dumme beløb på 510 kr..... Så nej jeg taler ikke teori - men praksis!
Min kommentar var møntet på at jeg ikke mener at måden med at behandle betalingen som en lønudgifts er farbar når det drejer sig om en hovedaktionær og derfor bør betales af personen selv.