Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til Mikkel som lige har svaret på min 1. tråd jeg har oprettet

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har også læst Mikkels svar på dit første indlæg. Og det var ikke pænt skrevet!

Jeg håber Mikkel havde en dårlig dag/aften, og at han ikke er sådan hele tiden. Big Smile Som selvstændig er det vigtigt at tale pænt til alle. De kunne jo gå hen og blive ens kunder en dag, eller anbefale en kunde til dig.

Vi skal alle starte et sted, og du er åbenbart lige kommet ind i en verden, som du ikke ved så meget om, så derfor søger du hjælp. Så forventer man ikke at blive svinet til Tongue Tied

Men nu ser det ud til, at Mikkel vil hjælpe dig på vej. Så håber du tager imod han hjælp, og ellers er du velkommen til at skrive herinde igen, så er jeg sikker på, du vil få den rette hjælp. Hvor skal du vide fra, hvad du skal kræve, når du er helt "grøn" på området Angel

Dbh
Michael Haahr

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes tit man ser de her web-folk mere eller mindre overfuse potentielle kunder for ikke at have lavet  kravspecifikation, ikke have forholdt sig til webhotel, at ønske de samme ting som et større site kan for det koster jo mange penge.

Jeg tænker der måske kunde være belæg for noget salgskursus inden for den branche, hvorfor er der ingen der stiller den potentielle kunde de her spørgsmål i stedet? det kunne jo blive en kunde, når de spørger ind til prisen og muligheder er pungen allerede åben....

Var det ikke en ide at lave en kravspecifikations-template man kunde sende ud til dem der spørger, så er man allerede på god fod og har startet en relation til en der efterspørger det produkt man er verdens mester i at producere.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jacobfrom:
Jeg syntes tit man ser de her web-folk mere eller mindre overfuse potentielle kunder for ikke at have lavet  kravspecifikation, ikke have forholdt sig til webhotel, at ønske de samme ting som et større site kan for det koster jo mange penge.

Enig. Det er oftest ret komplekst - og vi web-folk er ofte ret alene med det. Derfor kan vi godt blive lidt "korte for hovedet" / kort lundte. Og det er bestemt ikke ondt ment - vi har bare ikke altid hjerne kapaciteten. 

jacobfrom:
Jeg tænker der måske kunde være belæg for noget salgskursus inden for den branche, hvorfor er der ingen der stiller den potentielle kunde de her spørgsmål i stedet? det kunne jo blive en kunde, når de spørger ind til prisen og muligheder er pungen allerede åben....

Jeg tror salgstræning er godt for alle brancher :-)

jacobfrom:
Var det ikke en ide at lave en kravspecifikations-template man kunde sende ud til dem der spørger, så er man allerede på god fod og har startet en relation til en der efterspørger det produkt man er verdens mester i at producere.

Jeg har selv udarbejdet et par stykker, hvilket jeg godt kunne finde på at smide online. Dog er der bare meget forskel på om man ønsker at lave noget der kan løses i Wordpress, eller om personen er ved at lave noget lign. AirBNB. 

Håber det giver mening. 

Dbh Nørden-i-jakkesæt :-)

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jacobfrom:

Jeg syntes tit man ser de her web-folk mere eller mindre overfuse potentielle kunder for ikke at have lavet  kravspecifikation, ikke have forholdt sig til webhotel, at ønske de samme ting som et større site kan for det koster jo mange penge.

Jeg tænker der måske kunde være belæg for noget salgskursus inden for den branche, hvorfor er der ingen der stiller den potentielle kunde de her spørgsmål i stedet? det kunne jo blive en kunde, når de spørger ind til prisen og muligheder er pungen allerede åben....

Var det ikke en ide at lave en kravspecifikations-template man kunde sende ud til dem der spørger, så er man allerede på god fod og har startet en relation til en der efterspørger det produkt man er verdens mester i at producere.

Jeg er en af dem der typisk prøver at gøre så meget som muligt ud af at stille de rette spørgsmål og få en rimelig klar kravspeck op at stå inden jeg kommer med et bud på at løse opgaven.. Når jeg henvender mig til folk på Amino freelancer lægger jeg altid op til at jeg meget gerne vil tage en uddybende snak om deres ønsker og behov før jeg kan komme med et ordentligt bud.. - Resultatet er typisk at jeg efter noget tid modtager den der standart mail med teksten "Dit bud var desværre ikke det bedste", og at jeg så sidder og bliver lidt irriteret.. "Jamen jeg nåede jo slet ikke at komme med et bud"...

Jeg kan godt forstå det kan være svært for lægfolk selv at lave en komplet kravspeck, og uanset hvad synes jeg da altid man skal tale pænt til folk og forsøge at hjælpe så godt man kan, omvendt kan jeg nogle gange også godt undre mig over at folk ikke kan sige sig selv at detaljerne og den ønskede funktionalitet selvfølgelig har en indvirkning på slutprisen.. Der er jo heller ikke nogen der ringer til en murer og spørger.. "Hej, jeg skal have bygget et hus.. Hvad koster det?" :)

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er i øvrigt derudover ingen tvivl om at jeg er en elendig sælger.. Det er mit indtryk at mange gerne underbyder en opgave og leverer en løsning som de på forhånd ved ikke vil tilfredstille kunden, ud fra devisen.. Det gælder om at få kunden i hus.. Så kan jeg altid sælge dem det sidste senere... - Det bryder jeg mig bare ikke rigtig om og ville selv blive sur hvis jeg oplevede nogle sælge mig sådan en løsning :)

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt følge jer i at kunden burde kunne se at man ikke kan bygge et site uden specifikationer, men det  hjælper aldrig at snakke ned til kunden.

En webudvikler med et et-plans typehus med 20 vinduer, kan nemt overskue prisen for en polering.

Men kan en vinduespudser overskue prisen og kompleksiteten der er i udviklingen af et website, især når der sidder 15 årige knejte der faldbyder sig til 1500-2000 inkl. uendelig tilretninger og fuld tilfredsheds garanti kontra et web-bureau der kræver 15000,- for det, i hans øjne, samme stykke arbejde.

Jeg er ikke i tvivl om at der er forskel på resultatet, men for ikke nørder (som menes i den aller mest positive forstand) kan det bare være svært at skelne.  

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jacobfrom:
Var det ikke en ide at lave en kravspecifikations-template man kunde sende ud til dem der spørger, så er man allerede på god fod og har startet en relation til en der efterspørger det produkt man er verdens mester i at producere.

Sådan en havde jeg skam også lavet, for 10 år siden da jeg solgte webløsninger, og den var faktisk så god at vores konkurrenter henviste til den :-)

Idag laver jeg primært sikkerhed, drift og rådgivning. :-)

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Marie.

Amino er et fantastisk sted at være - på sidelinjen.

De fleste er heldigvis søde, rare og hjælpsomme med et ordentligt sprog, men desværre får nogle lov til gentagne gange at svine andre til efter forgodtbefindende og ingen tager sig af det.

Det glæder mig, når jeg ser nye kvindelige brugere her. Desværre holder de færreste ud til at være her i længere tid. Jeg håber, at du er undtagelsen, der bekræfter reglen.

Og så forresten velkommen til Amino. Wink

Kh Nina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg synes også der er nogen der ind imellem formulerer sig meget kontant, men rent ud sagt - synes jeg det er "tøset" at blive så fornærmet over det i 2016 moderne offentlige fora. Spring op og fald ned på de lidt hårde bemærkninger og glæd jer over, at langt de fleste tråde lukkes med, en helt total gratis hjælp, som mange helt glemmer at sige tusind tak for. Tag lige lidt mere hård hud ind og glæd jer over tingene frem for den der - uh - der var en der talte hårdt. (og jo reelt set ikke altid så uretfærdigt - omend grimt at høre på- når det meste i 2016 faktisk ofte kunne googles)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ninaf:
Det glæder mig, når jeg ser nye kvindelige brugere her. Desværre holder de færreste ud til at være her i længere tid. Jeg håber, at du er undtagelsen, der bekræfter reglen.

Arhh, der er nu flere af os, der godt kan lide - og tåle - det meste her inde. Men selvfølgelig skal vi alle arbejde på, at tonen til enhver tid er god, konstruktiv og fremadrettet.

Men det fritager så ikke en trådstartet (og jeg har ikke læst den oprindelige tråd, Maria har startet) fra at
1. prøve at søge helt grundlæggende informationer andre steder først
2. formulere sit spørgsmål så omhyggeligt, at dem, der læser det, kan komme bag om problematikken og forstå, hvad der spørges om
3. skrive en overskrift, som giver mening

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)