Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klogt at blande erhverv og privat?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg er i gang med at starte virksomhed op og har allerede besluttet at starte en webshop, da jeg kan se størst potientale i det (dvs. til privatkunder). Jeg har overvejet at gå ud og sælge til erhverv også (altså til butikker), så bare til en billigere pris end i shoppen, så butikkerne også kan tjene penge på det. Er det en god ide? Tror I at butikkerne i det hele taget vil købe det, når det også kan sælges på nettet...Der er tale om en fortjeneste på ca. 300kr for butikkernes vedkommende....

Håber der er nogen som vil hjælpe;-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:54

De er svært at svare på når du ikke skriver noget om hvilke produkter / varegrupper du har med at gøre.

Hvis det f.eks. er dyre sportsvogne du sælger på nettet (tænkt eksempel) er 300 kroner i avance ikke meget for en butik, men er det en lille smart ting alle kan skabe et latent behov for, så kan det måske være noget de har interesse i. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 01:48

Du er nød til at komme med flere oplysninger, hvis du vil have hjælp med det spørgsmål.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:25

Det er bestemt ikke et ukendt fænomen at man sælger både til erhvervsdrivende og så selv har en webshop.

Jo flere steder du har din vare til salg, jo flere salg vil du også lave... spørgsmålet er bare om du kan få den erhvervsdrivende (forretningen) med på ideen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:46

Hej Mette Maria

Hvis du kan tilbyde dropshipping (du sender varen til kunden) og kan tilbyde en avance på i omegnen af 300 kr, ville jeg bestemt være interesseret uanset hvad der ellers er af konkurrence på Internettet. Dog er der andre forhold en avancen alene der er afgørende for om jeg vender tommelfingeren op eller ned. Kvalitet og leverancesikkerhed er to andre parametre bare for at nævne nogen.

Du kan fx. vælge at sige at du giver en bestemt procentsats af salget i kommision, eller et fast beøb som fx. 300 kr for salg. Til at starte med kunne dine erhverskunder så sende dig en email med de nødvendige oplysninger til afsendelsen, og du kunne så fakturere dem fx. hver måned. Du kan selvfølgelig også sælge til butikkernes lager.

Jeg synes det er en god ide, og tænk på at næsten alt sælges på nettet i dag, så det alene bør ikke afholde butikker fra at tage varen ind. Dog kan fysiske butikker se skævt til at du som grossist er i direkte konkurrence med dem på nettet, hvilket ikke er helt normalt. Overvej også om du ønsker at de vejlende udsalgspriser skal overholdes. I princippet kan en webshop vælge at sige at de kan nøjes med 100 kr i avance og så sætte prisen 200 kr under vejledende udsalgspris. En måde at styre det på kan være på den ene side at forlange at man har en fysisk butik for at kunne købe til lager, og så selv bestemme avancen for dem der vælger dropshipping. Hvis du fx. sætter en avance på 100 kr ved dropshipping, så kan du være ret sikker på at de ikke sætter prisen 200 kr ned.

Mvh Jesper

Tilmeldt 29. Dec 07
Skrevet kl. 19:13

Tak for jeres svar.

Det jeg har tænkt mig at sælge, er hair-extensions, altså ægte hår på trenser. Jeg har tænkt mig at sælge flere forskellige slags (der er forskellige påsætningsmetoder), men med vægt på Clip-on extensions (til dem som ikke ved det, så er det trenser af hår man selv kan sætte i for enten at få langt hår eller mere fylde;)) Jeg havde så tænkt mig både at have trenserne i web-shoppen og så sælge til frisørerne. Fordelen ved at sælge til frisørene er bl.a. at ja, der kommer mere salg end hvis det bare var i shoppen og så også det at kunderne kan se farverne i virkeligheden og evt. lige prøve dem hurtigt. De 300kr. i avance var bare et ca. beløb jeg satte, da det er det, varen kommer til at koste mere, hvis man køber det i shoppen (altså butikkerne får det så for 300kr billigere end hvis det købes i shoppen). Men tror I at frisørerne vil være villige til at have sådan nogle varer liggende? Skal lige siges jeg tilbyder dag-til-dag levering...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:14

Jeg kan ikke se at frisørerne skulle se det som et problem. De kan jo sælge til kunder der aldrig ville drømme om at kigge efter extensions på nettet.

Mvh Jesper

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 17:49

Hej Mette Maria,

Det er bestemt ikke noget problem - det gør jeg bl.a. selv.
I min webshop kan jeg ligge forskellige priser ind på alle varer til hver enkelt kunde. Jeg har bl.a. restaurationer, som jeg også tilbyder mine vine til samt gavebutikker og lign.

Så bare på med vanten og i gang Big Smile

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 29. Dec 07
Skrevet kl. 17:18

Ok;-) Mange tak for svarene.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 23:18

Hej Mette Maria

Det er en god ide først at få stablet en effektiv hjemmeside på banen, og få nogle kunder ind og købe din produkter. Det er her fokus skal være til at starte med. Efterhånden som du mener at butikken kører tilfredsstillende, kan du henvende dig til erhvervsdrivende, og derved skifte fokus. At kører begge fokus på samme tid, tror jeg ikke du får tid til. De fleste tro det let at stable en effektiv hjemmeside på nettet, men det er utrolig tidskrævende, hvis man selv står for det hele.

Jeg startede min egen virksomhed i marts og brugte meget tid på at læse op hvad der var godt for en virksomhed osv. Jeg fik stablet en fed hjemmeside på banen, og omsætningen kører i den rigtige retning. Efter 6 måneder mente jeg, at jeg havde godt styr på hvilke produkter mine kunder efterspurgte. De produkter tog jeg med ud til 5 butikker, og i dag er jeg i 3 af dem.

Pointen er, at hvis du starter op helt alene, uden investeringsfonde i ryggen, eller den helt store startkapital, må fokus være på hvad du mener vil være din primærer indtægtkilde. Herefter er det vel nærliggende og se om man kan komme ind i nogle fysiske butikker, alternativet er ihvertfald at du ikke tjener noget på dem.

Håber det hjalp lidt.

Mvh Renè Sørensen
www.personaslales.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)