Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Passiv indkomst - investering og forventning?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer!

Dette er mit første indlæg her på siden og dermed også det første skridt til at få en online indkomst. Jeg har her de sidste par måneder fået øjnene op for passiv indkomst og brugt en del tid på, at sætte mig ind i de grundlæggende principper for online indtægt. Jeg har ingen praktisk erfaring, men man skal jo starte et sted og jeg starter nu! 

Mit udgangspunkt er følgende: Jeg vil starte med at lave en side, hvor jeg kan tjene lidt på google adsense. Dernæst vil jeg lave en affiliate hjemmeside, hvilket skal være hovedprojeket, som jeg regner med at lægge mange timer i. Ved siden af alt dette har jeg overvejet at opstarte en blog for at skabe et netværk og promovere mig selv. Hvis alt går vel, vil jeg prøve krafter med en webshop. Da jeg er helt grøn på det praktiske, ved jeg, at jeg får brug for hjælp til en del af opgaverne. 

Så landet ligger således: Jeg har lagt 15.000 kr til side til opstarten af projektet og mit mål er at kunne opnå et overskud på 500 kr om måneden inden for det første halve år. Så mit spørgsmål lyder; stemmer disse tal overens, ville det være muligt at opnå et overskud på 500 kr om måneden? Eller vil jeg kunne nå mere eller mindre? Jeg er selvfølgelig godt klar over at det også kommer an på produktet, men er det realistisk? 

Hvis der nogle venlige sjæle med erfaring, der har gode råd eller andre idéer til at starte med at skabe en online indtjening, tager jeg glædeligt i mod det hele. 

Jeg har et hav af idéer og glæder mig til at komme i gang! 

- Jakob

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

500 om måneden skulle sagtens kunne lade sig gøre inden for det første halve år. Blod, sved og tårer, så skal du nok kunne rykke frem.

Affiliatedm.dk kunne have givet god inspiration, men den er nede så desværre er web archive det bedste bud. Der er heldigvis rigtig mange screenshots så du kan bare slå dig løs. http://web.archive.org/web/20140627203047/http://affiliatedm.dk/

Den første konkurrence havde en vinder efter et halvt år så vidt jeg husker, og det var med 'indtjening på 50.000 kroner' som målkriterie.

Alt efter dit emne, evne til at spytte gode artikler ud og antallet også, så kan du sagtens nå langt over 500 kroner hver måned.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.
Tusind tak for dit svar! Det giver helt sikkert blod på tanden. Målsætningen hedder nu 500 kr om måneden og gerne over. Og tak for linket, der er meget inspiration at hente!

-Jakob

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er fuldstændig enig - det mål kan du nemt indfri. Det vigtige er blot at være opmærksom på at det godt kan være hårdt arbejde i starten og man ser ofte ikke effekten med det samme. Så hvis du har tålmodighed, så er det intet problem.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, det er godt at høre! Jeg væbner mig med tålmodighed så ;)
Tak for svar.

-Jakob

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

500kr månedligt 6 måneder efter opstart er ingen sag. Og igen, så kommer det helt an på hvilke banche/produkt/service du gerne vil prøve kræfterne med.

Der er jo flere forskellige aspekter du skal undersøge før du kaster dig hovedløs ud i dit første opgave. Der er utrolig mange der starter forskellige projekter op, også indenfor affiliate, desværre for dem giver de op efter nogle få måneder da der ikke rigtig sker noget. Og det kan der være flere forskellige grunde til.

  • Konkurrencen er for hårdt og de har simpelthen ikke erfaring eller viden til hvordan de skal bære sig ad.
  • Ingen viser interesse for det produkt/service du tilbyder
  • Svært ved at komme ud til kunderne med produktet/budskabet/service - det er der flere forskellige måder at gøre på, igen kræver det lidt viden her.
  • CTR er for lav. Bygger du en hjemmesider der ikke rigtig tiltrækker kunder og giver dem lyst til at trykke videre jamen så mister du rigtige meget der.
  • Og jeg kan blive ved.

Hvis du gerne vil kaste dig ud i affiliate, så find et eller flere produkter, måske et specifik genre. Derefter undersøger du om der findes en affiliate netværk der har disse produkter. Derefter finder du hvor konkurrencen ligger, er den for hård, for let eller middel, her kommer det helt an på hvor meget du selv magter at slås med nogle eller om du kan kaste penge efter SEO arbejde m.m.

Du kunne også være snu og finde på longtailkeywords, her kræves der også viden på området og her kan research taget en del tid før du kommer frem til det rette.

Jeg vil sige dette. Lige meget hvilken model du tager, så skal du stadig arbejde rigtig meget i starten og finder du ikke rytmen eller specifikke teknikker du kan gøre brug af, så kan det tage endnu længere tid, du skal bare ikke give op.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander

Tak for det meget uddybende og konstruktive svar! Det er nogle rigtig gode pointer du kommer med, som jeg vil have med mig i processen. Som du selv skriver; er der en del områder, der kræver lidt viden, hvor jeg nok vil komme til kort, da jeg stadig er ny. Derfor er jeg også indforstået og villig til at smide penge efter projektet, bl.a. sådan noget som SEO.

Jeg satser stærkt på, at jeg finder rytmen - jeg har i hvert fald ikke i sinde at give op!

Mange tak!
-Jakob

Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne kontakte mig hvis du vil have et samarbejde hvor du kan få større indkomst om måneden.
Jeg udvikler native og web app til alle slags business

Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirmizili

Tak for din henvendelse. Jeg vil muligvis benytte mig af dit tilbud, når jeg er nået lidt længere i processen.

Mvh Jakob

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)