Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed uden revisor - Vanvid eller fornuftigt? :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksætter- kammerater !

Jeg har nu haft min Sports terapeut klinik siden start 2013.

Det skal siges at det er mit arbejde nogle dage om ugen, da jeg også har studier ved siden af.

Min omsætning årligt med klinikken ligger derfor ikke særlig højt (3-5.000 månedligt), så det er absolut med i mine tanker, om en revisor vil være alt for omfattende, i forhold til hvad jeg har behov for? Er det en god idè at sikre sig i de tidlige år, selvom omsætning ikke er høj endnu, eller kan jeg sagtens fortsætte mit arbejde med selv at stå for det og så for en hjælpende hånd om nogle år?

- Bogholder ville eventuelt også være en mulighed?

Der er vel ingen som ønsker sig at risikere noget, men lidt bekymring omkring ens firma og økonomien er vel meget sundt!

Jeg brander for klinikken og mit arbejde, og har masser af tanker og ideer om fremtiden i min klinik og det bliver fuldtid inden for 4-5 år. Jeg har rigeligt at lave, men begrænser mig selvfølgelig i forhold til hvad jeg kan overkommer ved siden af et hårdt studie!

Indtil nu har jeg selv stået for alt regnskab, moms, årsopgørelse mm. med hjælp fra vores skønne side Dinero og ellers mig selv :-)

- Tak for jeres tid, og en kanon dag til jer!

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

Der er fejl i ca halvdelen af alle små virksomheders regnskab - uanset program - så en vis risiko er der. Jeg ville personligt lade en bogholder/økonomi person (ikke dyr revision) gennemgå regnskabet i alle fald en gang om året - Det kan gøres for ret små penge, og du er langt mere sikker, men jeg ville, som du beskriver det, lave resten / alt selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 14:09

Hej John!

Tak for dit korte og gode svar.

Det er egentlig også det jeg havde tænkt mig, men godt at få det bekræftet :-)

God dag.

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:11

simon baldissera:

Hej John!

Tak for dit korte og gode svar.

Det er egentlig også det jeg havde tænkt mig, men godt at få det bekræftet :-)

God dag.

Mange års erfaring - og meget læring siden da - har gjort at jeg er helt enig med John. 

Selv de ting som man tror man har helt styr på - kan blive ændret uden man bemærker det. 

Derfor er det altid godt at have en til at "ånde en i nakken" - før man ved en fejl begår en ulovlig handling eller er i en gråzone. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:35

Tilslutter mig de øvrige. Lad ham/hende også kigge på de seneste år og se, om dét er korrekt. Der er desuden den yderligere fordel, at hvis du i dine bogføringsrutiner har "glemt" noget i det ene år, fortsætter det sandsynligvis også det næste. Fordelen ved en bogholder eller anden økonomiforstandig kan således også gælde fremtidige regnskaber. God vind!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)