Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på kontrakt med person eller enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har for nyligt ansøgt om et CVR nummer, men det er endnu ikke kommet - hvilket betyder at jeg står i en lidt sjov situation, da min første kunde og jeg er blevet enige om en kontrakt der skal underskrives hurtigst muligt, så arbejdet kan gå i gang, er jeg ikke istand til at skrive mit virksomheds CVR nummer på kontrakten.

Men da det jo er en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg hæfter for alt hvad virksomheden laver alligevel, tænker jeg at jeg vel lige så godt kan skrive mine personlige oplysninger på (CPR nummer, navn, adresse osv.)? Eller er der en forskel på om det er mig eller virksomheden der står på kontrakten?

Med venlig hilsen

David

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08

Hej David

Når du har registreret en personligvirksomhed, så hæfter du som person. Du kan uden problem underskrive kontrakten, og hvis du har valgt et virksomhedsnavn i forbindelse med registreringen af den personlige virksomhed,. så skriver du det på.

Spørgsmålet er herefter, om du må påbegynde arbejdet, og hvis du i forbindelse med registreringen af din personlige virksomhed også har momsregistreret den, så burde du får momsregistreringen med tilbagevirkende kraft, og der vil ikke være noget problem, hvis du går i gang med arbejdet med det samme. Hvis du af en eller anden grund ikke får din momsregistrering, så kan det give problemer, hvis du udføre momspligtig arbejde, men det er min opfattelse, at hvis du vælger at indstille arbejdet inden du når en omsætning på kr. 50.000, så kan du fakturere det uden moms, og det var så det. Der skal nok være andre der har en anden opfattelse af den sag, men hvis du ikke skylder penge til Skat, og ellers opfylder betingelserne, så skal du nok få din momsregistrering, og der vil ikke være noget problem.

MVH

Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 13:09

Super - Tusind tak for svaret Andreas!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18

du bør ret hurtigt få dit CVR - og skrive bare kontrakten som CVR understiftelse - personlig virksomhed og gå i gang. Du kan rykke erhvervsstyrelsen for nummeret men normalt får man det ret så omg. Du bør helt klart fakturere med moms - og lige vente til din registrering er igennem - at fakturere uden moms efter du har startet enkeltmands med momsregistrering vil ikke være lovligt eller klogt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 14:24

Tak John, mon ikke det CVR nummer snart dukker op.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)