Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dækningsgrad indenfor tøj

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan simpelthen ikke få vores dækningsgrad op på niveau med en fysisk tøjbutik. Så nu vil jeg høre om der er nogen som har et par ideer til hvor dækningsgraden ca. skal ligge i henholdsvis en netbutik og en fysisk butik som forhandler tøj?

Umiddelbart har vi jo nok samme udgifter som en fysisk butik i forhold til lagerlokaler og ansatte. Derudover kommer der en del på markedsføringssiden. Der er to steder jeg kan se at vi skulle kunne gøre det bedre rent økonomisk: Den ene er fast fragt på 57 kr. og ingen fragtfri grænse - samt skære ned på markedsføringen som er en stor post. 

Nogen som har noget erfaring? Som jeg ser det lige nu - så er der altså ikke meget sjov ved at have en netbutik - til trods for at vi har en forholdsvis stor omsætning.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 16:22

Hej Helle

Du gør dig 2 overvejelser for at hæve din dækningsgrad:

1) opkræve kr 57,- i fragt uanset ordrestørrelse

Bliver du rig af det, og hvor mange % vil det øge din dækningsgrad?

2) Skære ned på markedsføring

Så kommer du til at sælge mindre varer så spørgsmålet er enkelt; Er din indtjening højest med eller uden aktiv markedsføring?

Og det væsentlige spørgsmål: Bliver du rig af forskellen?

Hvordan hulen kan du gøre dig de overvejelser uden at nævne overvejelser om hvordan du får bedre indkøbspriser?

Det drejer sig om køb og salg med kroner/øre i fortjeneste. Alle dine overvejelser går på at reducere dine salgsomkostninger. Hvad med varekøbet?

Og lige 3 linier om hvordan jeg ser på netsalg (vel og mærke den type netsalg som skal oppebære en/flere indkomster):

Det er ufatteligt svært at tjene penge på en webshop. Det er hårdt, der er en ufattelig konkurrence, mange skolelærere garage webshops er tilfredse med at sælge for gns 482 kr om dagen og tjene 104 kr. Og dem skal man konkurrere med. Dertil kommer positionering, valg af markedsføring, konstant opdatering, kunders skepsis om al verdens ting, kunders umulige og dumme krav og forventninger. Og sikkert flere ting. Det er let at lave en webshop med betalingsmodul osv. Og det er sikkert at jo lettere det er jo flere vil have en. Jo også hende der sidder nede på posthuset fra kl 9-17.

Det er meget få, (læs i danmark næsten ingen) der har den økonomiske styrke, tålmodighed, lederskab og koncept til på markedsbetingelser at brage igennem med en webshop.

Med mindre, selvfølgelig, at man har markedets største brand til markedets suværene skarpeste priser, vi snakker minimum halv pris. Så kan enhver tosse få hul igennem.

/Jan  

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:37

Hvis jeg køber tøj på nettet og har købt for 400 kr, men 500 er den fragtfri grænse. Finder jeg typisk en ting mere, som jeg ellers ikke ville have købt (men trods alt godt kan bruge) for at få gratis levering. Tror der er mange der har det på denne måde, og dette mersalg vil du miste uden mulighed for fri fragt.

Fra Dianalund
Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 17:30

Vil give Thomas fuldstændig ret angående den frie fragt, gør nemlig på selv samme måde og har også valgt at sige, at der er fri fragt på alle ordrer over 600,00 kr. i min shop. Men lige pt. skal jeg heller ikke leve af min shop.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)