Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan er denne hjemmeside mon kodet?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt over denne side http://gymnasieskolen.dk/

Jeg fæstner mig ved MENUEN til venstre - en meget smal mørkegrå menu, med nogle symboler - menuen gør at man lidt opfatter hjemmesiden som en mellemting mellem en almindelig hjemmeside og en slags intra-net side - kan I følge mig? (det giver et meget seriøst udtryk)

Har nogen et bud på hvordan den er lavet? - er det mon blot en almindelig side med en smal menu som man også kan få i Wordpress- som så er stylet i en seriøs grå farve og sådan lidt officielt lignende symboler - eller er det mere avanceret end som sådan?

mvh  

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 10:57

Hej,

Ud fra kildekoden kan jeg se, at siden er lavet i Drupal. Selve den mørkegrå menu i venstre side er lavet som en "fixed" menu der er 80px bred og så 100% af skærmen i højden hele tiden, så den ikke bevæger sig, når man scroller f.eks. Så det er ikke så avanceret at lave. Men ja - det får det til at se mere applikationsagtigt ud:)

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:07

Jeg vil bare lige tilføje, at et website's udseende intet har at gøre med hvilket system det er bygget op over.

Stort set alle CMS (Wordpress, Drupal, Joomla, Umbraco, etc.) kan designes så de har præcis det layout, grafik og design som man ønsker.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:14

Med HTML, CSS og JavaScript.

Til ikonerne er der brugt grafik i .png-format. Oftest vil ikonerne være FontAwesome, Glyphicons eller lignende. 

For kun at vise en "hamburger" på små skærme er der sandsynligvis brugt responsive breakpoints i CSS. Og når man klikker og til at få den til at glide ud bruges der normalt CSS transitions, jQuery eller JavaScript.

Det er ikke svært at lave for en erfaren webdesigner.

Deres CMS ser ud til at være Drupal. Når du efterspørger det i WordPress er der også lidt problematikker mht programmering af menuen, som ikke lige ligger til højrebenet for en nybegynder at lave.

Hvis du vil lære at lave sådan en menu hardcodet - dvs den kan rettes til i WordPress' kontrolpanel af en teknisk ukyndig - så kan jeg godt pege på en tutorial til et betalt undervisningssted på PluralSight.net. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:32

Tog lige en tur forbi hjemmesiden.
Den venstre menu kræver ikke så meget.
CSS, HTML, billede m.v.

Du har en effekt som overlapper billede/Link.
Transition farve /div/hover.

Du behøver ikke være programmør nørd for at klarer den opgave.
Selvom det selvfølgelig er en fordel at vide lidt om det.
Der ligger diverse gratis eksempel script på nettet, hvis du google lidt rundt.
Så kan du hurtigt få en ide om hvordan du klarer den opgave.
Hvis du har din egen hjemmeside hvor du ønsker at lave sådan en menu til.

Tilmeldt 5. Jul 15
Skrevet kl. 12:39

Mange tak for de mange svar. Fedt. 

Har bare aldrig set Wordpress sider med billeder/knapper/symboler. , - kun tekst har jeg set

Jeg vil gerne lave en betalt community, og jeg synes den menu giver et indtryk af at man får lidt ekstra for sin betaling/abonnement..., så vil prøve at kigge på det, jeg har en del Wordpress erfaring, alternativt bede om hjælp fra en proff. her på forum  :) 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 13:02

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 5. Jul 15
Skrevet kl. 09:36
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)