Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab må jeg ikke se ???

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.
Har tjekket den ud i Finanstilsynet og CVR nr intet at se! Klart, jeg går ned og gør krav på tingene !!

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:52

Cookie - John Hannover:

Hold dig væk - uanset det er fordi den kun kan løbe rundt med snyd med skat og kassen eller hvad - Du skal ikke overtage noget som du ikke kan få regnskab på - no way

vh John H

Jeg er helt enig med John. 

Desuden så vil jeg nok heller aldrig handle en forretning uden at have en revisor med på et tidligt forløb. 

En revisor kan være den "onde" og super krævende i forhandlingssammenhænge - hvor du har breifet revisor på hvad du er bange for. 

Du skal ALDRIG købe et selskab eller overtage alle forpligtelser fra et I/S eller selskab. 

Istedet, så få udspecificeret præcis hvad du køber - og køb evt via en earnout - således at du måske betaler 50% af overskuddet - år 1 - 35% år 2, 20% år 3 eller hvad der nu er rimeligt, alt efter hvor meget overskud der er muligt at lave. 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:00

1) Nu skal vedkommende jo starte med at leje butikken, så der jo ikke tale om køb til at starte med

2) Ja, det er forkasteligt, men der er masser af madsteder osv. med kontanter hvor der er er sort omsætning. Så det er nødvendigvis ikke ensbetydende med at den kun kan løbe rundt med "snyd og svindel"

3) Vi ved jo ikke hvad beløbet er som vedkommende skal købe den for - og følger der inventar osv. der er jo forskel på 100.000 i købesum eller 3 millioner.

Så ja - der er mange kiosker, sliklande og andet som bliver købt og solgt på lidt andre måder end vi andre kender til :-)

Så mit bedste råd til dig, er at stille dig ned ved butikken og rent faktisk se hvor mange kunder der kommer, og dermed kan du danne dig et indtryk på hvordan det ser ud.

Held og lykke med det :-)

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 22:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt være han bare skal leje den.. Men nu er det jo stadig vigtigt at vide hvad omsætningen er, ellers går han ind i noget på sælgers ord for st det går godt..

Sælgeren af biksen, er jo ham han lejer den af, og hvorfor er det lige at han vil lege den ud, istedet for selv at bruge hans lokaler.. Er det fordi det er en bedre foretning for sælgeren at leje lokalerne ud økonomisk, end hvis han selv drev forretningen, fra lokalerne..

Man investere ikke i noget uden at vide hvad forudsætningerne er dvs. Regnskaber. Hvis sælgeren ikke vil vise dem, er der sikkert noget uldent ved det. Jeg vil holde mig langt væk fra det..

Du køber jo heller ikke en aktie, bare fordi sælgeren af den aktie siger det er en fantastisk mulighed.. Nej den køber man forhåbentlig fordi man har undersøgt virksomheden..og har fået alle de informationer man skal bruge..

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 02:16

Nu kan det være at regnskabet for i/s omfatter den anden forretning også, og det kan være bevæggrunden for at sælger/udlejer ikke vil ud med regnskabet. Det er der faktisk ikke noget galt i!

Du må dog kunne kræve at få tal for driften af det aktuelle sted. Det kan gøres som et bilag til aftalen, og som sælger/udlejer bekræfter rigtigheden af.

Jeg læser dit indlæg som om at sælger/udlejer også har indikeret at ville forsyne dig med de tal. Er det ikke tilfældet, så er der noget vedkommende ønsker at skjule for dig, og så bør du holde dig væk.

Tilmeldt 7. Mar 16
Skrevet kl. 08:25

Tak for svar

Ja han vil oplyse omsætning , indtil videre på et styk papir som han selv har skrevet og det kan være kunstigt men tænker at gå ned i hans bank og spørge om et lån der, de må kunne stå inde for ham og stadig be'om noget konkret! Jeg kender købssummen og tror også at de har lagt begge forretninger sammen .
Knus

Tilmeldt 7. Mar 16
Skrevet kl. 08:29

Mange tak for svar 👍

Tilmeldt 7. Mar 16
Skrevet kl. 08:30

Mange tak for rådet 👍

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:25

Kenneth Jønsson:
hvorfor er det lige at han vil lege den ud, istedet for selv at bruge hans lokaler.. Er det fordi det er en bedre foretning for sælgeren at leje lokalerne ud økonomisk, end hvis han selv drev forretningen, fra lokalerne..

Øhhh, vi kan jo godt gætte på hvorfor han vil leje den ud - det kan der være masser af årsager til. Ligesom der kan være masser af årsager til at folk vil sælge sin webshop/virksomhed osv. og grunden til at der kan være en køber, er vel at trådstarter og generelt købere af virksomheder mener de kan gøre det bedre end dem som driver det nu.

Kenneth Jønsson:
Du køber jo heller ikke en aktie, bare fordi sælgeren af den aktie siger det er en fantastisk mulighed.. Nej den køber man forhåbentlig fordi man har undersøgt virksomheden..og har fået alle de informationer man skal bruge.

Jo, da - der er da masser af folk som gør. Hvor mange mennesker har sat sig ind i deres pensionsordninger, boliglån osv. De stoler da på at de "rådgivere/sælgere" som anbefaler det, er det rigtige. Det er vel også derfor der er så meget bøvl med bidragssatser - det er da fordi folk ikke har sat sig ind i de ting som de har skrevet under på-

Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er en god forretning at købe eller leje, fordi der er mange ting som ikke er belyst. Men til trådstarter vil jeg bare sige at der er masser af handler med kiosker, grillbarer osv. hvor der ikke findes et regnskab som i mange andre virksomheder. Ligesom der er masser af andelsboliger, kolonihavehuse osv. som også bliver solgt, hvor der også er penge under bordet.

Tilmeldt 7. Mar 16
Skrevet kl. 13:50

Årsagen til leje er jo fordi vi ikk har pengene pt. Og sku afbetale i huslejen

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)