hvorfor er det lige at han vil lege den ud, istedet for selv at bruge hans lokaler.. Er det fordi det er en bedre foretning for sælgeren at leje lokalerne ud økonomisk, end hvis han selv drev forretningen, fra lokalerne..
Øhhh, vi kan jo godt gætte på hvorfor han vil leje den ud - det kan der være masser af årsager til. Ligesom der kan være masser af årsager til at folk vil sælge sin webshop/virksomhed osv. og grunden til at der kan være en køber, er vel at trådstarter og generelt købere af virksomheder mener de kan gøre det bedre end dem som driver det nu.
Du køber jo heller ikke en aktie, bare fordi sælgeren af den aktie siger det er en fantastisk mulighed.. Nej den køber man forhåbentlig fordi man har undersøgt virksomheden..og har fået alle de informationer man skal bruge.
Jo, da - der er da masser af folk som gør. Hvor mange mennesker har sat sig ind i deres pensionsordninger, boliglån osv. De stoler da på at de "rådgivere/sælgere" som anbefaler det, er det rigtige. Det er vel også derfor der er så meget bøvl med bidragssatser - det er da fordi folk ikke har sat sig ind i de ting som de har skrevet under på-
Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er en god forretning at købe eller leje, fordi der er mange ting som ikke er belyst. Men til trådstarter vil jeg bare sige at der er masser af handler med kiosker, grillbarer osv. hvor der ikke findes et regnskab som i mange andre virksomheder. Ligesom der er masser af andelsboliger, kolonihavehuse osv. som også bliver solgt, hvor der også er penge under bordet.