Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg tjene penge på konkurrencer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Fordi der er en del regler som skal overholdes, som jeg helst ikke vil overtræde , søger jeg et svar på nedenstående spørgsmål, da andre rådgivningscentre endnu ikke har givet nogen tilbagemelding.

Jeg er i gang med at oprette et website hvor man som kunde kan tilmelde sig præstations konkurrencer mod betaling - altså kunden skal præstere noget for at vinde.
Det er altså ikke markedsføring via konkurrencer, men konkurrence som et produkt.

Jeg har indtil videre fundet ud af, at konkurrencer mod betalig som har til formål at understøtte sin markedsføring er lovligt som erhvervsdrivende - men er det så også lovligt at sælge præstations konkurrencer som et produkt?

På forhånd tak 

MaltheLaursen

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 18:30

Umiddelbart uden at vide hvad du tænker med at præstere, så tænker jeg det er spillemyndigheden du skal have fat på, og spillelovgivningen. Jeg har selv haft forskellige konkurrencer i hovedet og fundet meget info i selve spillelovgivningen. Det bliver dog nok aldrig til noget de tanker jeg har haft. Men poker, odds osv præsterer man jo også, og det er under spillelovgivningen.

Her står der noget om hvornår spil kræver tilladelse, jeg har her klikket ind under "andre spil": https://spillemyndigheden.dk/andre-spil

Tilmeldt 8. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:13

Hej Hans.

Tak for dit svar, det var virkelig brugbart! :-)

Jeg hæftede mig specielt ved denne sætning: "Spil med indskud og gevinst, hvor der ikke er noget element af tilfældighed fx skak, quiz, bridge med duplikerede kort, sportskonkurrencer, computerspil mv."

Den sætning beskriver præcist disse former for konkurrencer, som jeg har i tankerne. 

Men er det nu så sikkert, at jeg bare kan gå i gang? Eller burde jeg for en sikkerheds skyld kontakte spilmyndigheden?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 12:53

Spillemyndigheden er MEGET klar i spyttet.

Jeg kender ikke din definition af "Præstations konkurrencer" - Men hvis det har nogen som helst grad af tilfældighed, skal der søges om tilladelse hos spillemyndigheden -
Men læs da lige den lille side - Det er meget klart beskrevet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)