Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af koreanske kosmetikprodukter.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Fra  beautyface.dk Skrevet kl. 03:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg prøver at starte en web shop med koreanske cremer og sheet masks. ( k-beauty produkter).

Jeg må tilstå at juraen omkring import af kosmetiske produkter udenfor EU er lidt langhåret og svær at finde ud af. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg kan få tilladelse til at sælge i Danmark, og hvordan produkterne bliver godkendte.

Har tjekket miljøstyrrelsens regler.

Håber der er hjælp at hente så jeg kan blive klogere og komme videre.

På forhånd tak. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker det måske står i Kosmetikbekendtgørelsen. Eller kan du ringe til A-Consult i København. 

http://www.a-consult.dk/

Jeg mener de har erfaring i rådgivning af kosmetikprodukter. 

MVH Kristina 

Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kommer fra KOTRA Copenhagen, den kommercielle underafdeling af sydkoreas ambassade her i DK. 

Vi arbejder til dagligt med at hjælpe koreanske virksomheder med at finde partnerskaber i DK, heriblandt også k-beauty producenter/handelsvirksomheder.

Vi har en BOR-service, der udsteder din forespørgsel på produkter på det koreanske marked, hvorefter producenter vil tage kontakt til dig. Dog vil du nok modtage rigtig mange henvendelse fra både relevante og urelevante - men stadig en glimrende mulighed for at afdække mulige leverandører. Det er selvfølgelig gratis. Det kræver dog at du har en registreret virksomhed.

I forhold til juraen er der nok et par ting du skal være opmærksom på; ingredienser og kemien skal være i overensstemmelse med lovgivningen i EU (Jeg mener kosmetik skal REACH-registreres), samt labels med produktbeskrivelser skal være danske mm. 

Hvis du vil høre nærmere så skriv endelig til mig på Info@kotra.dk

Mvh Albert

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)