Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer man sig at man ikke bliver snydt af sin leverandør?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

En ven og jeg er i gang med at starte et tøj firma op. Vi er i gang med at finde leverandøre og er kommet i tvivl om nogle af dem prøver at snyde os.

Hvordan sikrer i jer at de ikke snyder jer? Har i et par gode råd?

På forhånd tak

Elias og Mikkel

Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ikke nogle der kan hjælpe?

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad mener i med at snyde?

1. At de tager for meget/for høj avance?

2. At de prøver på at sælge kopi vare til jer?

3. At de bare prøver at få fat i jeres penge uden at sende noget?

Hvor i verden prøver i på at købe fra?

Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at de prøver at snyde os med kvaliteten. De siger de har det bedste kvalitet.
Og det gør de jo alle
Hvordan sikrer jeg mig ikke at blive snydt kvalitets mæssigt.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sæt krav op i forhold til kvaliteten, altså noget målbart og ikke bare "den bedste kvalitet".

Og så sikre at i får den aftalte kvalitet, og hvis ikke at i har mulighed for at sende retur.

Evt. kan i aftale at dele betalingen op.

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel17:
Jeg mener at de prøver at snyde os med kvaliteten. De siger de har det bedste kvalitet.
Og det gør de jo alle
Hvordan sikrer jeg mig ikke at blive snydt kvalitets mæssigt.

Det gør du ved at sætte dig ind i hvad du arbejder med. Hvad er bedste kvalitet??? Det kommer så sandelig an på hvad du skal lave.
Det er et generelt problem ved folk der ønkser at lave tøj, jeg har flere pr uge:) at I og De ikke aner hvad hvad i taler om når der skal laves tøj. Der findes ingen bedste kvalitet - der findes den rette kvalitet til givet produkt. 
Der findes mange, rigitig mange, kvaliteter.. rene metervarer, mixed metervarer, syntetisk metervarer osv. 

Sandsynligheden for du bliver snydt er både meget stor og ikke til stede. Stor når du ikke hved hvad du vil have af kvalitet - ikke til stede af samme årsag.

Du sikre dig på kvalitet, farver, etc. ved at fremsende originale prøver. Du går ud og finder din kvalitet og ønsket farve valg. Disse klip/ prøver sender du til din leverandør. Følger de så ikke din instruktion, så kan du tale om at blive snydt. Selvfølgelig kræver du en prøve i henhold til dine fremsendt instruktion inden produktion opstart.

Ønsker leverandøren at snyde dig og du kan ikke gøre meget. De kan ændre aftalte metervarer og farver efter første fremsendt prøve, hvorfor det altid er godt at besøge leverandør inden der lægges store ordre.

Held og lykke med det hele:)  

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Mikkel W. skriver, er det vigtigt at have et indgående kendskab til produktet. Har man det, ved man også hvilke punkter man skal fokusere på.

En klar aftale er altid god - og nej, ikke noget med "bedste kvalitet". Få beskrevet kvaliteten præcist med metervare, syning pantone mv. - så er der ingen tvivl om hvad slutproduktet burde være - noget andet er så, hvorvidt det bliver leveret.

Det bedste ville være at inspicere de færdige produkter inden betaling af købesummen. Så betaler man ikke for katten i sækken. Har I ikke mulighed for at inspicere produktet, kan man helt sikker finde nogle, som kan gøre det for jer. Bliver der købt for et væsentligt beløb, er det klart prioritet at se produktet før endelig betaling. Er der først betalt, har I ikke noget at forhandle med over for leverandøren,

Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin og Mikkel

Tak for et super godt svar, lige det jeg manglede.

Jeg har prøvet at google lidt for at undersøge lidt om kvalitet. Har i nogle gode links eller noget andet godt, så jeg kan lære det inden jeg skal forhandle med en kommende leverandør? Hvis jeg ikke har sagt det så er det tøj industrien jeg gerne vil ind i :D

/Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel17:
prøver at snyde os med kvaliteten. De siger de har det bedste kvalitet.

Det er utroligt svært at definere kvalitet, for det opfattes forskellige fra person til person og fra land til land  Det er totalt useriøst at sige man laver det bedste kvalitet - for hvad det?  For at sikre dig bedst muligt, skal alt være specificeret mht. stofkvalite /trådkvalitet, farvning, syning, forarbejdning ..... osv.  

   

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå i en stof forretning eller i en tøj forretning. Du skal ud og røre ved kvaliteter og find ud af hvad du kan lide.. i stof forretningen kan du spørge dig frem på kvaliteter og stof konstruktioner. I tøj forretningen vender du tøjet på vrangen og konstruktion står på label.
Når du så har fundet din konstruktion skal du være opmærksom på vævnings gram pr meter.

Når du engang har dit oplæg/ designs klar og du skriver bare på tråden her igen, eller kontakt mig på mikkel@intnet.mu og måske jeg kan klare din produktion - jeg producere som agent på Madagascar. Men det kræver du har noget volume.. en god måde at starte på er at holde dine designs inden for samme metervare, da der her er minimum hos møllen. Samt holde kollektion inden for samme farver.

http://www.mwcreation.net

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)