Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms Holding

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Dét giver mening, men hvordan "Holding" kommer ind i det, er jeg ikke helt sikker på. Jo, 3 personer (eller selskaber) kan snildt eje et selskab sammen og få det til at fungere, som du beskriver det. Der er da også andre varianter, f.eks. at I alle 3 lægger et Holding henover hver, hvilket gør det nemmere at handle selskaberne, hvis dét skulle blive nødvendigt, men I er forhåbentlig blevet rådgivet om konstruktionen.

Som John siger, skal der afregnes mellem "beslægtede" firmaer til markedspris, ditto renter, hvis der - over en vis petitessegrænse - lånes / lægges ud mellem selskaberne. Men hver af selskaberne skal have sit eget momsregnskab. Her kan "frem og tilbage" virke omstændeligt, men det er den eneste måde, hvorpå der kan holdes styr på det. Både for jer, Skat og evt. andre interessenter.

Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:26

Tak for svaret.

Jeg har lige et ekstra spørgsmål. Hvad nu hvis slutkunden ikke er en dansk kunde men i stedet en kunde indenfor EU, hvordan forholder det sig så mht momsen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31

så skal du kontrollere kundens momsstatus i EU systemet og jeg råder til at tage print screen der viser kontrollen 

Derefter faktureres uden moms med tekst "reverse charge" på faktuaraen og du indberetter det i EU momssystemet for hver kunde med kundens momsnummer + samlet i rubriksystemet

vh John Hannover

Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:52

Hej John

Tak for dine inputs !

Det er ledet mellem datter og slutkunden i forbindelse med EU salg. Hvad så med det første led mellem mor og datter når datter sælger til EU? Skal moder sælge til datter med moms når datter sælger til EU?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31

Zengine:

Hej John

Tak for dine inputs !

Det er ledet mellem datter og slutkunden i forbindelse med EU salg. Hvad så med det første led mellem mor og datter når datter sælger til EU? Skal moder sælge til datter med moms når datter sælger til EU?

ja - men jeg synes du skal ofre en online bogholder - for med din usikkerhed på alle disse ting, og flere selskaber involveret, er risiko for fejl stor, og en online bogholder koster småpenge i den sammenhæng - ser dem ned til 500 kr per måned hvis ikke bilagsmængde er stor

vh John H

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)