Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms Holding

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis jeg har et holdingselskab, med et driftselskab som fakturerer kunden for en ydelse, som jeg leverer til driftsselskabet gennem en salgsfaktura, skal jeg så lægge ud for salgsmomsen? og når driftsselskabet sælger ydelsen til slutkunden hvordan og hvornår skal momsen så afregnes mellem holding og drift?. 

På forhånd tak 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:01

Såfremt du leverer momspligtige ydelser fra mor til datter, så skal mor være momsregistreret og moms skal på faktura mellem mor og datter.

Mor vil så heller ikke være et holdingselskab alene, idet der jo ligger drift heri.

Tilmeldt 10. Aug 13
Skrevet kl. 15:41

hvis datter sælger ydelser til danske og udenlandske slutkunder hvad sker der så mht momsen? Mor "lægger ud" for salgsmomsen hvordan modregnes momsen så fra salget til slutkunden i denne?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:43

Mnøeh, det er vel driftselskabet, som er momsregistreret? Hvis Holding "lægger ud" for noget, må det da være en lån fra Holding til Driftselskabet? Hvis Holding ejer driftselskabet 100%, forstår jeg ikke problemstillingen.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:55

Zengine:

hvis datter sælger ydelser til danske og udenlandske slutkunder hvad sker der så mht momsen? Mor "lægger ud" for salgsmomsen hvordan modregnes momsen så fra salget til slutkunden i denne?

Hvad mener du med at mor lægger ud for momsen?

Det virker som om at du måske blander tingene lidt sammen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05

Jørgen Kirkegaard:

Mnøeh, det er vel driftselskabet, som er momsregistreret? Hvis Holding "lægger ud" for noget, må det da være en lån fra Holding til Driftselskabet? Hvis Holding ejer driftselskabet 100%, forstår jeg ikke problemstillingen.

ja jeg er slet heller ikke med. Hvad er det mon Holding gør?

1 Er holding momsregistreret?

2 Hvem udfører arbejdet - Mor holding eller datter drift

Den som udfører arbejdet, skal fakturere - Er det datter, så fakturerer det med moms og holding er slet ikke indblandet. Er det holding der udfører arbejdet og derfor fakturerer så er det jo ikke holding men selv drift - og skal være momsregistreret og fakturere med moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 13
Skrevet kl. 18:26

Det er 3 selskaber som ejer et datterselskab. De sælger fx en ydelse til datter, som herefter sælger det til slutkunden. Et af moderselskaberne sælger fx en ydelse og fakturerer datter(salgsmoms for mor, købsmoms for datter) datter sælger til slutkunde(salgsmoms for datter). Hvordan forholder det sig mht momsregnskabet? Moderselskabet betaler salgsmoms, skal slutkundens købsmoms ikke modregnes heri?

Tilmeldt 10. Aug 13
Skrevet kl. 18:28

Ja det kan godt være at jeg har blandet det sammen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22

Zengine:

Det er 3 selskaber som ejer et datterselskab. De sælger fx en ydelse til datter, som herefter sælger det til slutkunden. Et af moderselskaberne sælger fx en ydelse og fakturerer datter(salgsmoms for mor, købsmoms for datter) datter sælger til slutkunde(salgsmoms for datter). Hvordan forholder det sig mht momsregnskabet? Moderselskabet betaler salgsmoms, skal slutkundens købsmoms ikke modregnes heri?

Med andre ord - de tre selskaber laver så arbejdet - og sælger til markedspris til datter (ellers kunne der opstå problem med at skat anså det for at være jongleren med overskud)

De tre selskaber må så være driftsselskaber og ikke bare holding - og de må være momsregistrerede

De fakturerer datter med moms - salgsmoms som indbetales til skat - og datter som køber får så købsmoms som datter trækker fra.

Dernæst fakturerer datter slutkunden med moms salgsmoms - som datter indbetaler - minus den købsmoms som datter jo har fra moder

Slutkundens købsmoms er købsmoms som slutkunden, hvis denne er momsregistreret får igen

Lyder lidt kompliceret at gøre som I gør og med vis risiko for at det kunne ses som skattetænkning (transferpricing) men det afgørende er, at den der udfører arbejdet for kunden, er den som fakturer og at det - mellem moder og datter med både samme og 2 andre ejere, sker til markedspriser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 13
Skrevet kl. 19:37

Ja det lyder korrekt. Handlen foregår på armslængdevilkår altså til markedspriser. Selskabskonstruktionen skyldes ejerne som har forskellige omkostninger ved deres ydelser og derfor vil have 3 adskilte selskaber. Det er sådan jeg har forstået det.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)