Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af udbytte

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Er der nogen regler med hensyn til udbetaling af udbytte til forskellige medarbejdere på forskellige datoer? Min kone og jeg får normalt udbytte fra vores holdings selskab en gang om året, men i år modtager hun dagpenge på grund af barsel

Er det ok jeg modtager mine udbytte nu (49.900) og senere på året hun modtager hendes når hun er ikke længere på barsels dagpenge?

På forhånd tak!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:31

myatix:

Hej Alle,

Er der nogen regler med hensyn til udbetaling af udbytte til forskellige medarbejdere på forskellige datoer? Min kone og jeg får normalt udbytte fra vores holdings selskab en gang om året, men i år modtager hun dagpenge på grund af barsel. 

Er det ok jeg modtager mine udbytte nu (49.900) og senere på året hun modtager hendes når hun er ikke længere på barsels dagpenge?

Det kan man ikke helt gøre på den måde.

Et udbytte vedtages på en GF og tæller som en indkomst hos de berettigede modtagere på dato for GF.

Ejer i 50 % hver af holdingselskabet? Jeg spørger af den årsag, at den skattemæssige progressionsgrænse i forhold til udbytteskat følger pr. ægtefælle, hvis du eksempelvis ejer alle kapitalandele så er det formelt også dig der får udbyttet, men udnytter at progressionsgrænsen er hævet pga. af ægteskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Påvirker udbetaling af udbytte rent faktisk barselsdagpenge? Det ville vel i alle fald ikke gøre det for noterede aktier, men om der er forskel på unoterede og ægtefælle eller medejer - ved jeg ikke. Jeg ville nu nok for nemheds skyld lige høre udbetaling Danmark om udbytte har spor med dette at gøre - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense V
Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:49

Man kan udover udlodde ordinært udbytte, kan også udlodde ekstraordinært udbytte. Ekstraordinært udbytte kan udloddes, hvis man er sikret på, at der er tilstrækkelige midler til udlodningen. Hvis udlodning sker mere end 6 måneder efter du har aflagt årsregnskab, skal du udarbejde mellembalance (og dette bør også revideres af revisor) for at vise, at der er midler til rådighed til udlodning.Med denne grundlag tror jeg, at du godt kan udlodde udbytte som en ekstraordinært udbytte til din kone i slutning af året.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:29

K K Consulting
Det er korrekt at fer kan udbetales udbytte ekstraordinært, men hvordan vil du klare at aktionær a får udbytte i feks januar og aktionærb i juli?

Iøvrigt er jeg enig med John. Tag og undersøg forholdet myndigheden, de har nok mødt spørgsmålet før

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)