Hej Alle, Er der nogen regler med hensyn til udbetaling af udbytte til forskellige medarbejdere på forskellige datoer? Min kone og jeg får normalt udbytte fra vores holdings selskab en gang om året, men i år modtager hun dagpenge på grund af barsel. Er det ok jeg modtager mine udbytte nu (49.900) og senere på året hun modtager hendes når hun er ikke længere på barsels dagpenge? På forhånd tak! |
myatix:Hej Alle,
Er der nogen regler med hensyn til udbetaling af udbytte til forskellige medarbejdere på forskellige datoer? Min kone og jeg får normalt udbytte fra vores holdings selskab en gang om året, men i år modtager hun dagpenge på grund af barsel.
Er det ok jeg modtager mine udbytte nu (49.900) og senere på året hun modtager hendes når hun er ikke længere på barsels dagpenge?
Det kan man ikke helt gøre på den måde.
Et udbytte vedtages på en GF og tæller som en indkomst hos de berettigede modtagere på dato for GF.
Ejer i 50 % hver af holdingselskabet? Jeg spørger af den årsag, at den skattemæssige progressionsgrænse i forhold til udbytteskat følger pr. ægtefælle, hvis du eksempelvis ejer alle kapitalandele så er det formelt også dig der får udbyttet, men udnytter at progressionsgrænsen er hævet pga. af ægteskabet.