Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælg hus til ApS og sælg 75% til tyske privat personer

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bolig til salg der har status som flexbolig, altså en bolig der kan benyttes enten som helårsbolig eller som fritidshus. Huset ligget i landzone i en udkantskommune og er derfor meget svær at sælge. I hvert fald til Danskere.

Min tanke er at oprette et ApS under mit holding som køber boligen til markedspris. Når det er gjort så sælger jeg 75% til tyske privatperson (Jeg har allerede 3 tyske familier der gerne vil købe 25% hver)

Huset har pt status som sommerhus, da jeg lejer det ud. Men da det er en flex bolig kan jeg ændre status til helårsbolig eller lade status forblive som sommerhus.

Er det lovligt at sælge 75% af det ApS jeg opretter til formålet til tyske privat personer?

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 00:27

Den ville jeg undersøge ved den pågældende kommune. Der har været og er muligvis stadig, nogle regler for at tyskere ikke må købe sommerhus i DK. Dog ved jeg ikke om det stadig er sådan og om det gælder sådan, som du påtænker det. Muligvis andre herinde ved det. Ellers så kontakt den pågældende kommune. Held og lykke med det

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:50

Hej Nicolai,

Tak for dit svar, ja jeg vil først tage fat i min revisor for at høre om det er lovligt. Hvis han mener det er fint, så beder jeg min advokat om det formelle. Når det er på plads og bankkonti oprettet, så formoder jeg det bare er at sælge 3 x 25% som man normalt gør i et ApS.

HVIS det er indenfor reglerne (og jeg kan i øvrigt ikke se hvorfor det ikke skulle være det) så undre det mig bare at jeg ikke kan finde lignende sager, for vores naboer mod syd er generelt ret interesseret i at få andel i sommerboliger i Danmark. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:58

... og tillykke med fødselsdagen :)

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 06:49

Man har været bange for, at tyskere skal overtage hele veje med sommerhuse. Og at de veje så bliver tyske, med tysk flag og det ene og det andet. Så derfor har der været de regler, men mener der er blevet løsnet lidt op. Men ja undersøg det med revisor, advokat og evt kommunen, da jeg mener der kan være løsnet op i nogle kommuner men ikke alle.
Tak for fødselsdags hilsen :-)

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:35
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10

Hej Whiskey,

Jo det ser ud som om der er en udfordring med §8 i Sommerhusloven. Jeg må undersøge om en sådan tilladelse er til at komme i nærheden af. Jeg tror dog ikke det er umuligt, for jeg fornemmer at der findes flere eksempler på ApS'er der ejer en enkelt sommerbolig der dels bruges til udlejning.

Beskatningen er også en udfordring, men så vidt jeg kan forstå og læse i et eksemplet på SKAT's hjemmeside, så bliver jeg ikke beskattet hvis huset ikke står til rådighed for mig eller jeg kan bevise at jeg ikke bruger det. Det er dog en ting som er meget vigtigt at undersøge.

Tanken er ikke at jeg skal bruge sommerhuset, det bliver kun de 3 tyske familier der skal bruge det

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55

Steffen Johnstad-Møller:
Tanken er ikke at jeg skal bruge sommerhuset, det bliver kun de 3 tyske familier der skal bruge det

Der vil foruden sommerhusloven stadigvæk være et et problem efter erhvervelsesloven, som Nicolai henviser til. Specielt § 1 vil være en udfordring. Der er nogle tidligere sager, hvor det at udlændinge erhverver ejendom via et selskab har været anset som omgåelse af loven. Det kan i værste fald medfører et tvangssalg inden for en frist af 6 - 12 måneder. Det kan være en dyr og ubehagelig overraskelse, hvis ikke det er afklaret på forhånd.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31

Puha det er ikke let... ja det skal være afklaret på forhånd og det er skam heller ikke for at omgås reglerne, men et nybygget sommerhus til et par millioner langt ude på landet i en udkantskommune går ikke som varmt brød og det koster desværre en del i renter, ejendomsskat, forsyning, forsikring osv. Jeg vil bare gerne ha det solgt og det har ligget i over et år nu uden nogen som helst form for interesse (fra nogen danskere)

Så det jeg håber på er at myndighederne vil give en form for tilladelse. Det er tosset at det står tomt når der lige på den anden siden af grænser er masser af interesse (og kapital

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

du kan vel i alle fald udleje det til tyskerne - også på langsigtede aftaler - eller fra år til år, for at dække omkostninger, men det sker vel allerede

Jeg tror det andet er op ad bakke, både lovmæssigt og måske også skattemæssigt med egen andel på 25% selv om man siger man slet ikke benytter det - så vil det være lidt sjovt med 3 x 25% ejere der benytter det og en x 25% = din andel - der slet ikke gør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)