Hej Amino. 2. Når man har et holding selskab personligt, skal man så have vedtægter osv? Man ejer det alene så man bestemmer vel alt alene, og har vel ingen grund til at have vedtægter som man skal rette sig efter? (Hvad kan man undlade, og hvad er nødvendigt selvom man er alene). 3. Vi er i lidt i tvivl omkring navnet, men vi har en idé som vi gerne bare vil starte med, for ikke at skulle vente længere da vi ellers føler vi er klar til at starte. Vil der være nogen komplikationer ved at skifte navn under vejs? (Evt omkostninger eller lign?). |
Først og fremmest tror jeg der kan være fornuft i IVS holding og ApS drift - når I er to fra start - men husk omkostninger - erhverskonti i bank + at få den lovpligtige arbejdsskadeforsikring .- for hver af jer, uanset løn(omsætning - til at dække for hver af jer BÅDE jeres holding CVR og det fælles drifts CVR - dyrt at fanges uden og billigst at få begge CVR på samme police
1 Ja 2 holding IVS med 25.000 hver - rækker til ApS drift - som udgangspunkt - Kapitalen vil jo med fordel kunne være stiftelses omk til IVS højere
2 Ja vedtægter skal være fuldstændige - og følge reglerne helt selv om man selv bestemmer
3 navneskifte mener jeg koster 180 kr hver gang
Husk ejeraftale for jeres drift - Hvis I bliver uenige går det jo ikke at have to holdings som så ikke kan rokkes og bare låser drift. Jeg ville bruge advokat
Læs evt min e-bog eller paperback "jeg vil være SELVSTÆNDIG" som link - Den gennemgår stiftelse af IVS og ApS (og virksomheder som I kan springe over) + ejeraftale og stiftelse i detaljer - regler - lovpligter, moms, skat osv
vh John Hannover