Jeg er lidt forvirret over fortjenesten med og uden CVR nr? Ud fra min hurtige udregning får man udbetalt større fortjeneste uden CVR nummer? Derfor kommer jeg lige med 2 udregninger til sammenligning. Fortæl mig gerne hvad der går skævt her?
Det er ikke et fritvalg - ganske som Amadeo korrekt skriver- Du SKAL registreres ved en omsætning forventet på 50.000 kr på enhver 12 mdr periode frem og tilbage (løbende) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
Dertil jo, at du som momsregistret ikke skal af med penge til moms ved import - og der kan jo være moms på andre udgifter end lige varekøbet
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Mig der formulerer mig skidt måske - Det er ikke et fritvalg - som Amadeo korrekt skriver - Du skriver - det ikke er et frit valg - som jeg bare ville give dig ret i - så vi er helt totalt enige - bare hvordan man forstår formuleringen - kan gøre den bedre - rettet til lettere at forstå
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Men for at svare på dit spørgsmål så er det salgsprisen der er gal.
Hvis du sælger til en virksomhed og deres alternativ er 300 incl moms så vil de jo også kun give 240 momsfrit hos dig. Dermed er det en dårligere forretning for dig.
hvis du sælger til private kan dit regnestykke godt holde i teorien.
Men det samme gælder jo al beskatning. Hvis man får løn eller udbytte udbetalt uden beskatning får man også mere ud af det, og moms er jo beskatning/afgift af din værditilvækst. :-)