Hej Amino! Jeg er igang med opstart af et iværksætter selskab med et indskud på 1 kr. Jeg er derfor lidt i tvivl om hvordan selskabets vedtægter skal se ud. Jeg har følgende vedtægter lige pt. Derudover hvad skal jeg forvente at omkostninger udover salær til revisor og registrerings gebyr? § 1 Selskabets navn er Tresity IVS.
§ 2 Selskabets formål er at udøve virksomhed med handel, udvikling og service samt aktiviteter i tilknytning hertil.
§ 3 Selskabets iværksætter-anpartskapital udgør kr. 1 i iværksætter-anpart á kr. 1. På generalforsamlingen giver hver iværksætter-anpart på kr. 1 én stemme.
§ 4 Anparterne skal lyde på navn og være noteret på navn i selskabets anpartshaverfortegnelse. Anparterne er ikke omsætningspapirer.
§ 5
§ 6
§ 7
§ 8
§ 9 |
forventlige udgifter - ud over stiftelse
Arbejdsskade forsikring er lovpligtig for alle aktive ejere af selskaber så som IVS uanset løn eller omsætning - regn ca 1800 kr per år
Bank - svingerfra 0 til - regn ca 4000 inkl. stiftelse og gebyrer år 1
Revisor - som ikke er tvunget men kan være fint nok 8-12.000 kr - regnskabshjælp/årsopgørelse og selskabsselvangivelse uden revision nok det halve
Husk at du jo med 1 kr i kapital ikke kan betale disse ting - eller website osv - og skal firmaet have lån skal du lave officielt lån hvor du beregner markedsrente til dig selv som du opgiver til skat, mens firmaet jo så har fradrag
Du´kan nok med fordel læse min E-bog (fås også som paper-back) IVS - der gennemgår stiftelse og en masse regler og råd + skat og moms http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html kan du se indholdsfortegnelse i
vh John Hannover