Nu kommer der endnu et LANGT indlæg fra mig, for jeg vil godt have det hele på det rene nu... og nu jeg skal skrive det ned kan jeg slet ikke få hjernen på gled kan jeg se. Jeg har tænkt mig at gøre som nedenstående og så håber jeg I vil kommentere om det er en ok måde at gøre det på. Ligesom jeg håber I kan hjælpe med hvad jeg gør de steder jeg ikke har skrevet noget eller rette der hvor jeg har skrevet det omvendte. Kassekladder: Debitorkladde, Kreditorkladde, Diverse bilagkladde, Bankkladde
Debitorkladde: Jeg laver fakturaer i excel på nuværende tidspunkt. Jeg påtænker at mine salgsfakturaer skal bogføres på en debitorsamlekonto (ser det ikke nødvendigt med konto for hver enkelt kunde, da det er dankort betalinger eller bankoverførsel før varen sendes). Debit ~ Debitorsamlekonto og Kredit ~ Varesalg (for den enkelte leverandør)
Kreditorkladde: Kredit ~ Leverandørkonto (de har hver deres konto) og Debet ~ Varekøb (for den enkelte leverandør)
Diverse bilagkladde: ??
Bankkladde: Her vil jeg på indbetalinger fra kunder gøre følgende: Kredit ~ Debitorsamlekonto (herunder udligne den tidligere bogføring af fakturaen foretaget i debitorkladden) og Debet ~ Bankkonto. På betalinger til leverandører vil jeg gøre på følgende måde: Debet ~ Leverandørkonto (herunder udligne den tidligere bogføring af fakturaen foretaget i kreditorkladden) og Kredit ~ Bankkonto.
Det er lige hvad jeg har tænkt over pt. - og nu må jeg vende tilbage senere, for har en vågen søn. Jeg mangler meget mere, men det kommer, medmindre I når at svare inden. Godt nytår! Mange hilsner Githa |
Hej!
Hvorfor ikke bare nøjes med een kassekladde.
Tror det bliver alt for kompliceret med for mange kassekladder, og går ikke ud fra
at du megamange bilag!