Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud / underskud Enkeltmands

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu mene at hele denne tråd og mit spørgsmål, indikerer min interesse for at sætte mig ind i skat

Men det lyder betryggende hvis det "bare" er fordi min udvidede selvangivelse ikke er blevet udfyldt og derfor ser forkert ud med skat. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19

THO-2720:
Jeg vil nu mene at hele denne tråd og mit spørgsmål, indikerer min interesse for at sætte mig ind i skat? 
i alle fald for at vide om du skal af med penge eller ej - men skat er altså en hulens masse mere, også i enkeltmands - hvilke ting kan man ha fuldt fradrag for - dokumentation osv - Det kan da godt være du ved alt det - og bare misser kobling til selve betalingen - men så er alt jo godt. Ellers, sæt dig godt ind i skat og moms for enkeltmands virksomhed så du ikke ved en kontrol får problem, for det gør ca halvdelen af alle, og de fleste der, aner ikke der er fejl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:24

Hej igen. Jeg tror lige jeg skal have klargjort nogle ting (som jeg nok skulle have skrevet fra start).

- Jeg er ikke momsregistreret (tjener ikke i nærheden af 50.000 kr.) 

- Jeg har ingen bil så kørselsfradrag er nok ikke så relevant (tænker jeg?)

- Jeg har intet varelager, da det er en service virksomhed jeg driver.

Dernæst kan jeg fortælle at jeg nu har været inde på SKAT's side og kunne nu endelig få lov til at rette i årsopgørelsen, hvor jeg i rubrik 112 omkring Underskud, har skrevet hvad mit underskud er. Jeg trykkede godkend og får så af vide at de har lavet en ny beregning. Fint tænker jeg og vil så se den rettede årsopgørelse, hvor der til min store overraskelse står præcis det samme (at jeg skal betale 457 kr.) 

Så jeg er helt med på at der er umuligt meget man kan/skal tjekke op på i forbindelse med skat, derfor synes jeg det er fint at jeg ikke nødvendigvis skal tage hensyn til ovenstående punkter, da det her skattecirkus er udmattende nok i sig selv. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:33

THO-2720:

Så jeg er helt med på at der er umuligt meget man kan/skal tjekke op på i forbindelse med skat, derfor synes jeg det er fint at jeg ikke nødvendigvis skal tage hensyn til ovenstående punkter, da det her skattecirkus er udmattende nok i sig selv. 

Nej, skat er ikke nødvendigvis det mest simple. Hvorfor får du ikke en bogholder, revisor eller lign. til at hjælpe dig? De behøver ikke at koste helt vildt, også er du sikker på at skatten bliver indberettet korrekt.

THO-2720:

- Jeg er ikke momsregistreret (tjener ikke i nærheden af 50.000 kr.) 

Bare lige for at være sikker på du forstår det omkring moms, så er de 50.000 kr. ikke hvor meget du må tjene! Registreringsgrænsen på 50.000 kr. er i forhold til årlig omsætning, ikke indtjening. NB; husk det er 50.000 kr. på et rulende år (ikke kalenderår)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)