Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud / underskud Enkeltmands

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Jeg undskylder på forhånd hvis der allerede er en tråd som bevarer dette spørgsmål, jeg har søgt og har ikke kunnet finde svaret på mit spørgsmål.

Here goes:

Jeg fik registreret min virksomhed oktober 2015 og ringede til skat i den forbindelse og fik registreret et forventet overskud på 30.000 kr. Dette var lidt højt sat og i slutningen af regnskabs året 2015 endte jeg på et underskud på -1,86 kr. (Det skal siges at jeg har et fuldtidsjob ved siden af)

Nu har jeg som så mange andre, fået resultat af restskat, hvor der gudhjælpemig står at jeg skal betale 457 kr. 

Det skal siges at der ikke er sket andre ændringer i min økonomi (nyt job el. lign) udover det overskud på 30.000 som blev registreret i forskudsopgørelsen. 

Jeg har ikke indberettet mit resultat (underskud) af min virksomhed endnu og skal betale det førnævnte inden juli.

Hvordan kommer jeg videre herfra? Vær opmærksom på at jeg er stadig ny i det her, så prøv at koge revisions termerne ned til noget man (læs jeg) kan forstå :-)

Håber på nogle svar der kan give mig ro i sindet. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:49

THO-2720:

Nu har jeg som så mange andre, fået resultat af restskat, hvor der gudhjælpemig står at jeg skal betale 457 kr. 

Det skal siges at der ikke er sket andre ændringer i min økonomi (nyt job el. lign) udover det overskud på 30.000 som blev registreret i forskudsopgørelsen. 

Jeg har ikke indberettet mit resultat (underskud) af min virksomhed endnu og skal betale det førnævnte inden juli.

Hvordan kommer jeg videre herfra? Vær opmærksom på at jeg er stadig ny i det her, så prøv at koge revisions termerne ned til noget man (læs jeg) kan forstå :-)

Håber på nogle svar der kan give mig ro i sindet. 

Du vil ikke kunne få dit spørgsmål besvaret her. Det kræver at en eller anden skattekyndig/revisor eller lign. kigger din forskudsregistrering og årsopgørelse igennem, endvidere kan vi heller ikke se hvordan det omtalte overskud rent faktisk blev registreret på forskudsopgørelsen, nåede det eksempelvis at komme med på skattekortet for oktober eller har det først haft virkning i november og december.

I øvrigt vil en skattekyndig/revisor også kigge resten af felterne igennem, er du kommet på den udvidede selvangivelse? har du fået registreret kørsel eller andre fradrag? m.v.?

Tilmeldt 23. Sep 14
Skrevet kl. 10:26

Nu tænkte jeg om man generelt set ku gætte hvad der kan være sket også spørger jeg også ind til den generelle proces for at indberette overskud/underskud. Det går jeg ud fra at nogle kan svare på?.

Jeg har som nævnt ingen ændringer i kørselsfradrag osv. Da de 30.000kr blev registreret som overskud, fik jeg af vide at hele mit fradrag (på mine lønsedler på mit fuldtidsjob) vil blive sløjfet, så jeg kunne betale skat af de 30.000 den vej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32

Du skal indberette udvidet selvangivelse og der dit underskud - og før du gør det, vil din skat ikke blive korrekt - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:34

Det lyder også mærkeligt at du kan se din årsopgørelse før du har lavet din selvangivelse :) prøv evt at skrive til skat via deres facebook side. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chris Widt Nielsen:

Det lyder også mærkeligt at du kan se din årsopgørelse før du har lavet din selvangivelse :) prøv evt at skrive til skat via deres facebook side. :)

han er nok så ny reg at de ikke har fået sat trådstarter til udvidet - og så kommer der bare en alm årsopgørelse og da de har aftalt at fjerne en masse fradrag i forhold til løn - så kommer ekstra skat - Der skal bare anmodes om udvidet og udfyldes rubrik 112 osv - så kommer det på plads

vh John Hannover

Tilmeldt 23. Sep 14
Skrevet kl. 10:39

Men var det ikke dig der nævnte i en lignende tråd, at man først skal udfylde den udvidede selvangivelse i juli? Det er betalings fristen for min rest skat lige nu, så det er da ikke så praktisk hvis det er tilfældet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40

frist inden 1/7 for udvidet - bed skat om en sådan

Tilmeldt 23. Sep 14
Skrevet kl. 10:41

Jeg har fri på torsdag, så tænker at jeg kan sætte nogle timer af til at ringe til dem :-) Det er i hvert fald planen lige nu. Jeg havde håbet på at kunne få bekræftet herinde, at det lyder forkert at jeg har betalt skat af 30.000 kr siden oktober men ikke har tjent den sum (men fået underskud) også skal betale penge tilbage i skat. Det giver i min verden ikke mening nemlig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)