Hej alle. Jeg undskylder på forhånd hvis der allerede er en tråd som bevarer dette spørgsmål, jeg har søgt og har ikke kunnet finde svaret på mit spørgsmål. Here goes: Jeg fik registreret min virksomhed oktober 2015 og ringede til skat i den forbindelse og fik registreret et forventet overskud på 30.000 kr. Dette var lidt højt sat og i slutningen af regnskabs året 2015 endte jeg på et underskud på -1,86 kr. (Det skal siges at jeg har et fuldtidsjob ved siden af) Nu har jeg som så mange andre, fået resultat af restskat, hvor der gudhjælpemig står at jeg skal betale 457 kr. Det skal siges at der ikke er sket andre ændringer i min økonomi (nyt job el. lign) udover det overskud på 30.000 som blev registreret i forskudsopgørelsen. Jeg har ikke indberettet mit resultat (underskud) af min virksomhed endnu og skal betale det førnævnte inden juli. Hvordan kommer jeg videre herfra? Vær opmærksom på at jeg er stadig ny i det her, så prøv at koge revisions termerne ned til noget man (læs jeg) kan forstå :-) Håber på nogle svar der kan give mig ro i sindet. |
THO-2720:Nu har jeg som så mange andre, fået resultat af restskat, hvor der gudhjælpemig står at jeg skal betale 457 kr.
Det skal siges at der ikke er sket andre ændringer i min økonomi (nyt job el. lign) udover det overskud på 30.000 som blev registreret i forskudsopgørelsen.
Jeg har ikke indberettet mit resultat (underskud) af min virksomhed endnu og skal betale det førnævnte inden juli.
Hvordan kommer jeg videre herfra? Vær opmærksom på at jeg er stadig ny i det her, så prøv at koge revisions termerne ned til noget man (læs jeg) kan forstå :-)
Håber på nogle svar der kan give mig ro i sindet.
Du vil ikke kunne få dit spørgsmål besvaret her. Det kræver at en eller anden skattekyndig/revisor eller lign. kigger din forskudsregistrering og årsopgørelse igennem, endvidere kan vi heller ikke se hvordan det omtalte overskud rent faktisk blev registreret på forskudsopgørelsen, nåede det eksempelvis at komme med på skattekortet for oktober eller har det først haft virkning i november og december.
I øvrigt vil en skattekyndig/revisor også kigge resten af felterne igennem, er du kommet på den udvidede selvangivelse? har du fået registreret kørsel eller andre fradrag? m.v.?