Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance arbejde med CVR nr. eller uden CVR nr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ny på Amino og har brug for et godt råd. 

Jeg arbejde i IT, Jeg har fået en tilbud om at arbejde som freelancer. Rekruttering firma har tilbud mig to forsekellige former af løn.

1- Løn som projektansættes (uden CVR nummer)

2- Løn som eget CVR nummer

Hvad er fordel og ulemper ved 1 og 2?

Hvilke af disse to kan bedst betale for mig?

Venligt svar hurtigst muligt 

Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40

først og fremmest er det så ikke det samme arbejde - for man vælger ikke selv frivilligt om man er lønmodtager eller selvstændig - Det er ikke lovligt og kan være dyrt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html

Det er ikke hvad man aftaler, men hvad arbejdet drejer sig om - så det må være noget "forskelligt"

Skattemæssigt ret ens hvis du vover dig ud i det med personlig virksomhed (personlig skat ganske som af løn) - meget farligt hvis du gør det i selskabsform - nok mulighed for visse fradrag, men også der - forsigtig. Til gengæld så arbejde med at drive virksomhed med moms, ikke alm ansættelsesbeskyttelse - opsigelse - konkurs og lønmodtagernes garantifond, ferie, barsel, sygdom - og meget andet, så du skal nok have mindst 50% - 60% mere i timen som selvstændig (+ moms) end som ansat, før det ligner hinanden i udbytte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:14

Tak for hurtig svar.

Jeg tror du har misforstået mig eller jeg ikke har formuleret  rigtigt.

Jeg fik dette tilbud fra rekruttering firma. "Jeg kan tilbyde 175 kr. per time hvis du har eget CVR nr og 100 kr. per time  hvis du skal projektansættes. Hvad foretrækker du?" 

Mit spørgsmål er

1- Løn som projektansættes

2- Løn som eget CVR nummer

Hvad er fordel og ulemper ved 1 og 2?

Hvilke af disse to kan bedst betale for mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24

nej det var det jeg svarede på - man kan ikke bare blande løn som projektansat = ansat og så med selvstændig og eget CVR - så det var helt det jeg svarede på
Det er klart at projekt ansættelse så ikke har stort problem med opsigelse og beskyttelse men det er stadig ikke korrekt bare at give det valg - uanset det er rekruteringsfirma - for ENTEN er arbejdet af karakter som ansat - = 1 -. eller også er det egentlig selvstændig virksomhed og hvis du ser mit link i første svar er der store forskelle i hvordan skat bedømmer det

så længe du ikke stifter selskab for at få CVR er risikoen ikke stor for dig - mere for det firma der betaler dig - i selskabsform kan risiko være stor (tænk ex Flemming østergård med 140% skat)

Så nej jeg svarede skam på præcis det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)