Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Delebåd - hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan sælger jeg noget i andele, i dette konkrete tilfælde en båd, så vi er en flok der deles om købet og udgifterne, og ikke kun mig selv? Båden vil blive brugt privat som adspredelse og fornøjelse. Hvordan er det med kontrakter, administration af vedligeholdelse, uforudsete fejl og mangler, problemer med en af andelsejerne? Er der forskel på andele og det populære dele begreb?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

I skal lave en samejeoverenskomst. Jeg vil tro du kan finde et hav af koncepter på nette, men de er nok udformet til brug i forbindelse med fast ejendom, men de kan lige så vel bruges i forbindelse med en båd. I øvrigt en super god ide med en dele båd. Det eneste jeg tænker er, at man bør gøre lidt som man gør ved timeshare, da alle sikkert gerne vil have båden når det er godt vejr.

mvh

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 21:20

Hej Andreas

Tak for svar. Jeg vil se om jeg kan finde noget på nettet som kan tilpasses en båd.

Godaften.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 00:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg følger lige med da jeg har tænkt noget lignende ift denne sejlbåd som jeg ønsker indgår som en af oplevelserne når jeg har gæster.  Har overvejet en form for medlemskab/samejekontrakt som jeg kan indgå med alle der kunne have lyst til at komme med ud at sejle.  Altså en løsning hvor jeg beholder det fulde ejerskab, men folk alligevel kan købe sig til en form for tidsbegrænset sameje:)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)