Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed skat

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Hvilke af disse tre skal jeg vælge, og hvis jeg opretter en enkeltmandsvirksomhed i min mors navn, vil det påvirke hende på nogen måde, hvis hun har et arbejde? Ved godt, at hun får det fulde ansvar osv. samt hæfter personligt, hvis underskud og alt det, men udover vi skal tegne en forsikring til begge, er der så andet? 

Mange tak på forhånd

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 21:33

PS: Skal lige være helt sikker med indberetning af skat:

Hvis jeg holder regnskab hele året samt beholder bilag (faktura), er det så ikke bare, at indberette til skat, også betale nogle af 35% af overskudet (eller er det omsætning?!) også 8% og 8% igen. Burde den så ikke være i orden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17

nej det er ikke godt nok at beholde bilag - du skal bogføre uden det som i loven hedder noget med-  unødig forsinkelse.

Dertil kommer at du jo skal momsindberette hvert kvartal

Du bør få et regnskabsprogram som www.dinero.dk og så bogføre alt helt løbende. Moms hvert 4 kvartal - skat indberetter du som dit forventede overskud i forskud og så det faktiske i årsopgørelse og den er så inkl. AM bidrag ca 42% når dit fradrag er brugt og 8% inden

Bogføring og regnskab helt løbende - gemme regnskab og alle bilage i 5 år så skat til hver tid kan indkalde dem

Introduktion til regnskab   

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 23:08

- Okay, har også skelnet mellem det og billy, men tænker jeg tager dinero, nu du anbefaler det ;)

- Hvis jeg ikke forventer at omsætte for mere end 50.000 behøves jeg da ikke at momsregistrere? Dog ved man aldrig.. Så er det bare at ringe til SKAT, hvis jeg kan se, vi er godt der henad?

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Eksempel: (Bare lige så jeg forstår det 100%)

- Hvis jeg indberetter til skat, at mit forventede overskud er på 40.000 (Kan så løbende ændre det), hvorefter jeg skriver mine indtægter/udgifter ind på dinero + fakturaer løbende gennem året. 

- Når jeg så kommer til at skulle indberette skat, og mit overskud ligger på 46.000 kr., så er regnstykket således, hvis jeg forstår det rigtigt?

----------------------
46.000*0,92 = 42.320 kr.

42.320*0,58 = 24.545 kr. 

-----------------------

Så har jeg betalt 21.455 kr., og har 24.545 kr. tilbage.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

Sorry, for det lange svar, men forresten har det noget negativt med sig, altså skal min mor betale mere, eller f.eks. mister hun noget el.lign., hvis det står i hendes navn?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48

Kan din mor ikke hjælpe for ellers kan det gå galt. SKatten forstår jeg ikke som du stiller det op. Hvis du har 46.000 i overskud og har f.eks fradrag på 40,000 så betaler du 8% af de 40.000 og så 42% af resten op til de 46.000 .- Det er din mor der betaler skatten når det står i hendes navn ja - så hun har nok brugt sit fradrag og betaler 42% af hele overskuddet + hun mister ret til dagpenge hvis det bliver nødvendigt

Så snart HUN ved at HUN vil omsætte over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode skal hun momsregstrere sig - ellers kan hun få moms af al omsætning fra krone 1 

vh John Hannover

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 11:26

Altså jeg skrev det bare op som om, at jeg først betaler 8% også 42% efterfølgende. 
Forstår ikke helt, hvad du mener med fradrag på 40.000? Hvor bliver de 6000 af? Fordi jeg ser fradrag som f.eks. kørselfradrag, hvor man FÅR penge, istedet for at betale. Kan godt være jeg misforstår noget self.

Vi er enige om, at når du siger mister ret til dagpenge, så kan man altid lukke virksomheden, også får hun det tilbage right?

-

Tak for svar! :)

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 17:38

Ah, okay...
Hun bruger jo self. sit fradrag, men skal vi så bare betale 8% AM-Bidrag af overskuddet også 42% skat?

- Vil det formindske hendes indtægt på nogen måde/skal hun betale noget ekstra, hvis der bliver oprettet et enkelmandsvirksomhed i hendes navn, mens hun har et job ved siden af?

- Hun står med to jobs, altså med en a- og b indtægt.
Vil det påvirke noget?

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 17:46

(kan man ikke slette en kommentar?)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48

når hun har andet arbejde - så er skatten ca 42% ialt  for en ekstra indtægt- am bidrag og alm skat - op til ca 500.000 ialt 

vh John H

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)